جمعه 28 اردیبهشت 1403

آموزشی وب‌گاه عصر ایران

آموزشی وب‌گاه عصر ایران

کنکور سراسری سال 1400 در حوزه خارج از کشور از عصر پنج‌شنبه با آزمون اختصاصی هنر آغاز و در صبح جمعه با امتحان رشته‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی و عمومی هنر و زبان‌های خارجی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه یافت.

این گزارش همچنین شامل طرحی برای ایجاد یک سیستم اصلی است که به مقامات امکان می‌دهد تا با استفاده از بسیاری از ماهواره‌های کوچک، وضعیت را در صورت بروز بلایای طبیعی به سرعت سر و سامان دهند.

در کنار مسیر آزاد نگاه به زمین نکته دیگری که نباید فراموش کرد امواج رادیویی هستند که انسان حدود 100 سال است از آن‌ها برای فرستند‌ه‌های رادیویی، تلویزیون و اینترنت استفاده می‌کند.

با این حال نتیجه این پژوهش نشان می دهد که سطح پادتنی که بدن افراد واکسینه شده در برابر گونه دلتای ویروس کرونا تولید کرده کمتر از گونه اصلی ویروس کرونا بوده است.

در نخستین برخورد که در تاریخ پنج ژانویه 2020 شناسایی شد، یک سیاه‌چاله که شش و نیم برابر خورشید ما جرم داشت با یک ستاره نوترونی که 1.5 برابر خورشید بود، ادغام شد.

در این مطالعه دانشمندان ابتدا سلول‌های کشنده طبیعی را که از خون بیماران مبتلا به سرطان پستان گرفته شده بود، تکثیر کردند. سپس آنها را اصلاح ژنتیکی کردند

این گروه از دانشمندان مقاوم ترین میکروب های موجود در برابر فضای خشک و محیط اسیدی را بررسی کردند. به گفته آنها این میکروب های زمینی در ابرهای زهره دوام نخواهند آورد.

بررسی های دانشمندان نشان می دهد که فاصله بین تزریق دو دوز واکسن آسترازنکا اگر به 45 هفته نیز برسد مشکلی در میزان مصونیت بدن ایجاد نمی کند. به گفته آنها این فاصله چند ماهه حتی سطح ایمنی بدن را بالاتر هم می برد.

موفقیت مأموریت "کلایمر" ثابت کرد که یک سطح‌نورد می‌تواند به طور موثر در انجام بسیاری از کارها جای انسان را بگیرد. این یک انقلاب فنی در اکتشافات تبت است

محققان در کشف اخیر خود، یک استخوان جدید آرواره، تکه هایی از جمجمه و یک دندان را در گودال «نشر راملا» (Nesher Ramla) در اسراییل پیدا کردند.

دمای سطح مریخ تقریبا منفی 81 درجه فارنهایت (منفی 63 درجه سانتیگراد) تخمین زده شده است که این دما برای مایع ماندن آب خیلی سرد خواهد بود.

ما مطمئن نیستیم که منظور چین از "نردبان آسمان" چیست، اما این حدس به ذهن متبادر می‌شود که می‌تواند یک آسانسور فضایی باشد.

بررسی هزار ژنوم مختلف مربوط به 26 جامعه محلی در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که ویروس کرونا 20 هزار سال قبل در مناطقی همچون چین، ژاپن، مغولستان، کره شمالی، کره جنوبی و تایوان شایع بوده است.

خبرگزاری یونایتدپرس با انتشار این خبر تاکید کرده که، اعضای «خدمه» ماموریت «آرتمیس 1» یعنی آدمک ها، به ناسا کمک می کنند تا قبل از برنامه های این سازمان فضایی برای ارسال فضانوردان به ماه در سال 2023، میزان تابش پرتو، لرزش و تأثیرات ناشی از فرود را در ماه آزمایش کند.

یکی از نقاط ضعف حوزه پژوهشی در کشور ما این است که بنیه تحقیقاتی ما تماما پشتوانه توسعه فناوری قرار نگرفته، در حالی که نیاز داریم حداقل 50 درصد تحقیقات ما پشتوانه توسعه فناوری قرار گیرد. فناوری که منجربه تولید کالا و خدمات شود.

دانشمندان از این طریق 2034 منظومه ستاره‌ای را در منطقه‌ای به وسعت 326 سال نوری شناسایی کردند که می‌توانند در بازه زمانی ده هزار ساله (از 5 هزار سال پیش تا 5 هزار سال بعد) زمین را ببینند.