جمعه 28 اردیبهشت 1403

آموزشی وب‌گاه عصر ایران

آموزشی وب‌گاه عصر ایران

مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون که از ساعت 10 دوشنبه 31 خرداد آغاز شده بود تا ساعت 24 روز جمعه 4 تیر از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل دریافت خواهد بود و داوطلبان باید در این بازه زمانی کارت خود را از سایت دریافت کنند.

چندین پژوهش نشان می‌دهند که میکروبیوم روده می‌تواند مانع کاهش وزن شود و یا آن را تقویت کند.

برای درک بهتر سیاره زهره و اینکه چرا سرانجام به سیاره‌ای کاملا متفاوت از زمین تبدیل شد، کارشناسان باید امواج لرزه‌ای آن را مطالعه کنند. با وجود جو همانند جهنم این سیاره، آنها قادر به نزدیک شدن به سطح آن نیستند.

کروزر برفی جنوبگان زیر نظر دریادار ریچارد برد توسعه یافت. فرمانده دوم وی، دکتر توماس پولتر از سفر اکتشافی پیشین در سال 1934 با ایده ساخت یک وسیله نقلیه عظیم برای کاوش در جنوبگان به آمریکا بازگشته بود.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران توضیح داد: کنکور دو بار برگزار خواهد شد. مصوبه چهارم این است که نتایج آزمونی که دانش آموزان در آن شرکت می‌کنند تا دو سال اعتبار خواهد داشت و دانش آموزان می‌توانند از نتایج آن تا دو سال استفاده کنند.

بالگرد "مریخی" تاکنون هشت پرواز موفق در سیاره سرخ داشته است و با کمک دوربین‌های خود موفق به ثبت تصاویر جذابی شده است. در تنها پروازی که این بالگرد با مشکل مواجه شد پرواز ششم بود که در نهایت در آن نیز با موفقیت فرود آمد. بالگرد مریخی نبوغ در پرواز ششم خود یک ناهنجاری را تجربه کرد اما با موفقیت توانست فرود آید.

محققان در میان آن دسته از شرکت کنندگان که بهبودیافته بودند، اثراتی مانند از بین رفتن ماده خاکستری در مناطقی از مغز مشاهده کردند.

انقلاب تابستانی یا همان (فصل تابستان) سال 1400 ساعت 8:02 صبح دوشنبه در نیمکره شمالی زمین از جمله ایران آغاز می شود. انقلاب تابستانی "طولانی ترین" روز در نیمکره شمالی و کوتاه ترین روز سال در نیمکره جنوبی است.

توفان تندری یا تندرتوفان (Thunderstorm) نوعی از آب و هوای آشفته است که ویژگی آن حضور آذرخش و اثر صوتی آن در جو زمین به نام تندر است.

محققان همچنین علت تغییر فاز اقیانوس آرام از مرحله خنک به مرحله گرم را این موضوع دانسته‌اند. محققان برای دستیابی به یافته‌های خود و مقایسه آنها با یکدیگر از داده‌های یک سری ماهواره و شبکه شناور اقیانوسی استفاده کردند.

میانگین زمان آلودگی به عفونت برای افرادی که دوباره به کرونا مبتلا شدند، سه ماه و نیم بود. غیر سفید پوستان، افراد مبتلا به آسم و افراد سیگاری بیشتر احتمال داشت دوباره به این ویروس آلوده شوند.

آزمون سراسری چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه 9 تا 12 تیر برگزار می‌شود.

گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت‌های انسانی گرما را در اتمسفر به دام می‌اندازند و سپس برف و یخ را ذوب می‌کنند که در نتیجه بخار آب بیشتری به جو وارد می‌شود و از این طریق از خروج تابش جلوگیری می‌شود.

برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ 27 خرداد 1400 برای ثبت‌نام اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا روز شنبه مورخ 29 خرداد 1400 نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.