سه‌شنبه 24 مهر 1403

عضو هیات علمی دانشگاه اراک در جمع سرآمدان علمی کشور قرار گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عضو هیات علمی دانشگاه اراک در جمع سرآمدان علمی کشور قرار گرفت

اراک - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه اراک گفت: دکتر «آبتین عبادی» عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی این دانشگاه در جمع یکصد سرآمد علمی کشور قرار گرفت.

«حسین مستعان» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرآمدان علمی کشور سالانه در یک روش رقابتی و بر اساس شاخص‌های معتبر علم‌سنجی انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: محقق عضو هیات علمی یکی از موسسه‌های علمی - پژوهشی کشور، دارا بودن حداقل یک مقاله منتشر شده در نشریات برتر (مقاله برتر) مورد تایید فدراسیون به عنوان نویسنده مسئول دربازه زمانی مشخص و ارائه سخنرانی به عنوان سخنران کلیدی یا مدعو (سخنرانی معتبر) در کنگره‌های معتبر جهانی مورد تأیید فدراسیون شرط اولیه برای ورود به فرآیند ارزیابی و قرارگیری در جمع سرآمدان علمی کشور است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اراک با بیان اینکه این افراد براساس اعتبار علمی رتبه‌دهی مورد حمایت قرار می گیرند، اظهار داشت: این حمایت‌ها شامل پژوهانه‌های نقدی، خدمات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، شرکت در کنگره‌های معتبر بین‌المللی و جذب محقق پسادکتری است.

فدراسیون سرآمدان علمی کشور با هدف دستیابی به مرجعیت علمی با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین و از ابتدای سال 1394 آغاز به کار کرده است و این برنامه در نظر دارد با شناسایی مستمر افراد توانمند و دارای بنیه علمی قوی و ارائه حمایت‌های ویژه از آنان، کشور را به سمت مرجعیت علمی در منطقه سوق دهد.

دانشگاه اراک با 115 رشته تحصیلی دارای 300 عضو هیات علمی است.

*س_برچسب‌ها_س*