یک‌شنبه 15 مهر 1403

علت اصلی اشتباه در محاسبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
علت اصلی اشتباه در محاسبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

سلطانی‌کیا دلیل اشتباه در محاسبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اعلام کرد.

افزایش حقوق بازنشستگان یکی از مصوبات شورای عالی کار است، که هر ساله در دستور کار قرار می‌گیرد. حقوق بازنشستگان با این تورم حاکم در جامعه کفاف زندگی بازنشستگی را نمی‌دهد؛ این موضوع باعث نگرانی خانواده‌های بازنشسته شده است. حقوق بازنشستگان طبق قرار هر ساله باید با توجه به تورم و شرایط حاکم بر جامعه افزایش یابد. آخرین خبر‌ها درباره حقوق بازنشستگان را درادامه خبر دنبال کنید.

 علت اصلی اشتباه در محاسبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

رئیس هیأت مدیر کانون عالی کارمندان دولتی بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی گفت: ضریبی که برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سالهای 86 و 87 در نظر گرفتند، ضریب زمان برقراری حقوق بازنشستگی آن‌ها نبوده بلکه به اشتباه حداقل حقوق بازنشستگان سال‌های قبل از 1386 مبنای ضریب گیری قرار گرفته است.

رئیس هیأت مدیر کانون عالی کارمندان دولتی بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی گفت: برای احقاق حقوق قانونی بازنشستگان سالهای 1387 و 1386 باید احکام متناسب‌سازی آنان اصلاح شود.

ببینید، سال 87 حداقل حقوق بازنشستگانی که همان سال بازنشسته شدند 219.600 تومان معین شد. ضرایب حقوق و سقف 7 برابری حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 87 نیز طبیعتا بر مبنای همین حداقل حقوق تعیین شده است. در سال86 حداقل حقوق بازنشستگانی که همان سال بازنشسته شدند 183.000 تومان معین شد و ضرایب حقوق و سقف 6 برابری حقوق بازنشستگان 1386 نیز طبیعتا بر مبنای همین حداقل حقوق تعیین شده است. اما در متناسب‌سازی سال 99 و 1400 ضریبی که برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال‌های 86 و 87 در نظر گرفتند، ضریب زمان برقراری حقوق بازنشستگی آن‌ها نبوده بلکه به اشتباه حداقل حقوق بازنشستگان سالهای قبل از 1386 مبنای ضریب گیری قرار گرفته است.

سلطانی کیا ادامه داد: به عبارتی 200.000 تومان به جای183.000 تومان مبنای تعیین ضریب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال 86 و 235.000 تومان به جای 219.600 تومان مبنای تعیین ضریب حقوق بازنشستگان سال 87 قرار گرفته است.

رئیس هیأت مدیر کانون عالی کارمندان دولتی بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی گفت: این اشتباه محاسباتی فقط در مورد بازنشستگان سال‌های 87 و 86 انجام شده و برای سایر بازنشستگان تامین اجتماعی چه قبل و چه بعد بر اساس ماده 111 حداقل مستمری مصوبه که برابر با حداقل حقوق مشمول بیمه‌پردازی بوده است منظور و ضریب گیری شده است.

سلطانی کیا گفت: در سالهای 1387 و 1386 دو نوع حداقل حقوق وجود داشته است؛ یک حداقل حقوق که برابر با حداقل حقوق مشمول بیمه‌پردازی بوده مربوط است به بازنشستگانی که در این 2 سال بازنشست شده‌اند و یک حداقل حقوق جبرانی برای بازنشستگان سالهای قبل از 86؛ با توجه به این موضوع باید برای احقاق حقوق قانونی بازنشستگان سالهای 1387 و 1386 احکام متناسب‌سازی آنان اصلاح گردد و همان ضریبی در متناسب‌سازی حقوق آنان استفاده شود که در زمان برقراری حقوق بازنشستگی از آن برخوردار شده‌اند.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

علت اصلی اشتباه در محاسبه متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد 2