یک‌شنبه 6 آبان 1403

علت حادثه هولناک ریزش داربست در تونل آزادراه تهران - شمال و مصدومیت 12 نفر چه بود؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
علت حادثه هولناک ریزش داربست در تونل آزادراه تهران - شمال و مصدومیت 12 نفر چه بود؟

شب گذشته (سه‌شنبه 4 بهمن ماه 1401)، خبری مبنی بر حادثه‌ای در یکی از تونل‌های آزادراه تهران - شمال و ریزش داربست و مصدومیت 12 نفر منتشر شد.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال گفت: حادثه آزادراه تهران - شمال در منطقه‌ای رخ داده که در حال بهره‌برداری نبوده و ارتباطی به فاز یک و چهار و تونل البرز که مردم استفاده می‌کنند، ندارد.

شب گذشته خبری مبنی بر حادثه‌ای در یکی از تونل‌های آزادراه تهران - شمال و ریزش داربست منتشر شد که طی آن 12 نفر دچار حادثه شده‌اند که به بیمارستان منتقل شده و البته مشکل خاصی برای آنها ایجاد نشده است.

در این راستا سعید شاهسواری، مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال درباره این حادثه توضیح داد: این اتفاق یک حادثه کارگاهی در منطقه دو بوده که در حال ساخت است و هنوز حتی به مرحله بهره‌برداری نرسیده است.

او درباره جزئیات این حادثه توضیح داد: از طرفی برخلاف آنچه که در برخی رسانه‌ها آمده، این حادثه ریزش تونل نبوده، زیرا تونل‌های این بخش تمام شده است؛ بلکه داربستی در بیرون تونل بسته بودند که بتن بریزند و بر اثر در = رفتن قالب، یک حادثه کارگاهی رخ می‌دهد که چهار نفر از کسانی که در حال ساخت بودند، مصدوم می‌شوند و نه 12 نفر.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال گفت: این چهار نفر به بیمارستان منتقل شدند که دو نفرشان مرخص شده و دو نفر دیگر هم در حال انجام کارهای تکمیلی هستند و به‌زودی مرخص می‌شوند و حال ایشان هم مساعد است. در واقع حادثه شدیدی رخ نداده و حتی شکستگی هم نداشتیم، با وجود زیرنویس تلویزیون که حتی فوتی هم برای این حادثه ذکر کردند.

شاهسواری خاطرنشان کرد: این حادثه در منطقه‌ای رخ داده که در حال بهره‌برداری نبوده است و مقرر شده بهار سال آینده بهره‌برداری شود و ارتباطی به فاز یک و چهار و تونل البرز که مردم استفاده می‌کنند، ندارد؛ بلکه یک حادثه کارگاهی بوده که در داخل پروژه رخ داده است.

به گزارش ایسنا، فاز اول و چهارم پروژه آزادراه تهران - شمال به بهره‌برداری رسیده اما فاز دوم آن هنوز تکمیل نشده است؛ پیش از این نیز خیرالله خادمی - مدیرعامل شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور - درباره زمان بهره‌برداری از فاز دوم آزادراه تهران - شمال و تامین ایمنی آن به ایسنا گفته بود: عملیات اجرایی این آزادراه تا پایان سال تمام می‌شود اما اقدامات ایمنی از جمله تاسیسات کنترلی، روشنایی تونل‌ها، جت‌فن‌هایی که باید در تونل‌ها نصب شود و سیستم‌های هوشمند، کمی زمان‌بر است.

منبع: ایسنا هم اکنون دیگران می خوانند 5 بهمن 1401 - 15:28

بیشتر بخوانید

علت حادثه هولناک ریزش داربست در تونل آزادراه تهران - شمال و مصدومیت 12 نفر چه بود؟ 2