پنج‌شنبه 7 تیر 1403

علیرضا زاکانی تکلیف حجاب را روشن کرد / حجاب هم شرعی و هم قانونی است / نظر کاندیدای ریاست‌جمهوری درباره برخورد با بی‌حجابان + فیلم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
علیرضا زاکانی تکلیف حجاب را روشن کرد / حجاب هم شرعی و هم قانونی است / نظر کاندیدای ریاست‌جمهوری درباره برخورد با بی‌حجابان + فیلم

علیرضا زاکانی گفت: حجاب هم شرعی و هم قانونی است؛ اما نوع مواجهه با بی‌حجابان جز از طریق احترام و مواجهه قانونی میسر نیست.

به گزارش اقتصادنیوز، سومین مناظره انتخاباتی، با موضوع فرهنگی و تحت عنوان «انسجام اجتماعی با حکمرانی فرهنگی» از شبکه یک سیما برگزار شد.

در این مناظره، علیرضا زاکانی درباره زنان گفت: خیلی از حرف‌هایی که زده می‌شود جنبه شعاری است اما اسلام جایگاه زن و دختر را به نحوی قرار داده که اینها یک فرصت هستند و نه اینکه مسئله باشند! آنها باید از دیگران دست‌گیری کنند، نیاز به دست‌گیری ندارند. زن در کنار همسری و مادری باید بتواند پیشتازی عرصه اجتماعی را داشته باشد. رهبر معظم انقلاب هم از دولت این را خواسته‌اند و دولت مکلف است این کار را انجام دهد.

وی گفت: امام خمینی حق ورود به حریم خصوصی مردم را نمی داد. خانواده در نظام اسلامی یک سلولِ کنش‌مند است. در بسته رفاه دولتِ من گرهِ زندگیِ مردم باز می‌شود.

زاکانی ادامه داد: آزادی، امنیت و حفظ حریم مردم باید ارتقا یابد. نباید حرف های خوب دیگران را فقط تکرار کرد. امام در دهه شصت بیانیه 8 ماده‌ای صادر و حریم خصوصی را از عمومی جدا کرده است. در حریم خصوصی نباید هیچکس دخالت کند. حجاب هم شرعی و هم قانونی است؛ اما نوع مواجهه با بی‌حجابان جز از طریق احترام و مواجهه قانونی میسر نیست. احترام، احترام و احترام.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.