سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

علی رهبری اُپرای روسیه را روی صحنه برد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
علی رهبری اُپرای روسیه را روی صحنه برد

علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر، مجموعه سمفونی «تخت جمشید» را با ارکستر سمفونیک اُپرای مارینسکی سنت‌پترزبورگ روسیه به روی صحنه برد.

علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر، سمفونی «تخت جمشید» را در اُپرای مارینسکی روسیه به روی صحنه برد.

علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر ایرانی، «رقص‌های سمفونیک» اثر طالب‌خان شهیدی را که آهنگساز خود اثر، آن را مجموعه «تخت جمشید» می‌نامد با ارکستر سمفونیک اُپرای مارینسکی سنت‌پترزبورگ روسیه روی صحنه برد.

طالب خان شهیدی از آهنگسازان ایرانی‌الاصل تاجیکستان است که بیشتر آثارش موضوع‌های ایرانی دارد و اغلب توسط ارکستر‌های مشهور جهان اجرا شده‌اند.

علی رهبری مدیر هنری سابق ارکستر‌های سمفونیک شهر‌های بروکسل، پراگ، زاگرب و مالاگا که حدود 18 سال پیش بعد از 30 سال دوری از وطن برای مدت کوتاهی برای رهبری ارکستر سمفونیک تهران به ایران آمد، با استاد طالب خان شهیدی در تهران آشنا شد.

رهبری که اکنون با سمت رهبر میهمان دایم در کنار والری گرگیف همراه با ارکستر سمفونیک مارینسکی همکاری می‌کند با 12 کنسرت در سال مجموعه‌ای را به نام موسیقی شرق و غرب ارائه کرده است که در این مجموعه آثار آهنگسازان شرقی و غربی در کنار هم اجرا می‌شوند.

سمفونی «تخت جمشید» هشتمین برنامه علی رهبری در هفت ماه گذشته بود که تاکنون مورد توجه ویژه مخاطبان اُپرای مارینسکی قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی