چهارشنبه 11 مهر 1403

عملیات اجرایی یک پروژه راه‌سازی اسفراین آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
عملیات اجرایی یک پروژه راه‌سازی اسفراین آغاز شد

بجنورد - ایرنا - عملیات اجرایی آسفالت راه بام اسفراین به خرق شهرستان فاروج روز شنبه پس از توقف هشت ساله آغاز شد که پیش‌بینی می‌شود بخشی از این مسیر تا پایان تابستان امسال زیر بار ترافیک قرار گیرد.

فرماندار اسفراین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت توقف این پروژه را نبود اعتبارات دانست و گفت: با بهره برداری از آن، مسیر این شهرستان به مشهد مقدس 50 کیلومتر کاهش می یابد.

طاهر رستمی گفت: 14 میلیارد ریال برای ساخت این پروژه از محل اعتبارات ملی اداره کل راهداری خراسان شمالی در نظر گرفته شده و تلاش می شود از سرجمع اعتبارات استانی این اداره کل نیز اعتباراتی با دستور استاندار اختصاص یابد. وی افزود: این پروژه به طول 11 کیلومتر اجرا می شود که کار زیرسازی و ابنیه در هشت کیلومتر انجام شده و از شنبه آسفالت آن آغاز می شود و سه کیلومتر باقی مانده با تخصیص اعتبار اجرایی خواهد شد.

رستمی با بیان اینکه پنج کیلومتر از این مسیر ارتباطی تا پایان شهریور ماه آسفالت و بهره برداری می شود افزود: با توجه به مراودات اقتصادی و اجتماعی اهالی دو منطقه بام و خرق از گذشته تا کنون، بهره برداری از این مسیر می تواند دسترسی مردم این مناطق را آسان تر کند.

شهرستان 120 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*