جمعه 28 اردیبهشت 1403

فارس من | اعتراض به تعرفه خدمات مهندسی ساختمان / بخشنامه جدید مسیر قانونی را طی نکرده است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | اعتراض به تعرفه خدمات مهندسی ساختمان / بخشنامه جدید مسیر قانونی را طی نکرده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت پویشی در این سامانه تحت عنوان «عدم ابلاغ ساختار شکست حق‌الزحمه خدمات مهندسان ساختمان» خواستار پیگیری توقف ابلاغ ساختار شکست تعرفه نظام مهندسی توسط وزارت راه و شهرسازی شدند.

در این راستا مخاطب ثبت‌کننده این پویش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تشریح محور پویش ثبت شده گفت: پیامک ارسالی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به طور واضح گویای میانگین بودن درصدهای پیشنهادی است، همچنین جداول ذیل نشان دهنده میانگین بودن درصد حق الزحمه رشته معماری و سازه خواهد بود.

این مخاطب سامانه فارس من گفت: بر اساس مطالعات مشاوره شهری ضرایب مختلفی جهت تعیین میزان حق الزحمه همه رشته های ساختمانی در نظر گرفته شده بود که از جمله ضریب ریسک ضریب، منطقه ای و بالاسری، ضریب تکرار ضریب ویژگی پروژه و ضریب نفر ساعت کار یک مهندس است، ولی متاسفانه ساختار شکست جدید، فاقد هر گونه مبنای مطالعاتی است.

وی افزود: این مسئله نشان می‌دهد که استان‌های کشور در طی این چند سال بخشنامه سال 79 وزیر را اجرا نکرده‌اند و علیرغم آرای متعدد دیوان عدالت اداری مبنی بر اجرای بخشنامه سال 79 و تخلف محرز است.

این مخاطب در بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به این تخلفات رسیدگی نکرده است، گفت: این ساختار شکست پیشنهادی جدید مسیر قانونی خود مبنی بر تعیین و تصویب آن در شورای مبانی قیمت گذاری را طی نکرده است.

این ثبت کننده سوژه در پایان با طرح درخواست خود که تا لحظه انتشار گزارش پویشی با 4332 امضا در سامانه فارس من دارد، گفت: از وزیر راه و شهرسازی تقاضا داریم تا زمان تشکیل شورای مبانی قیمت گذاری و بررسی پیشنهاد شورای مرکزی بر اساس مطالعات علمی، بخشنامه داخلی جدید به استان‌ها ابلاغ نشود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید ساختار شکست فارس من مهندسان بخشنامه جدید نظام مهندسی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است