شنبه 29 اردیبهشت 1403

فارس من | راه سخت رقیب اینستاگرام با کاربرانی که به پلتفرمی در اندازه جهانی عادت کرده‌اند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | راه سخت رقیب اینستاگرام با کاربرانی که به پلتفرمی در اندازه جهانی عادت کرده‌اند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه به محدود شدن دسترسی به شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام رسان واتس آپ واکنش نشان داده اند.

اغلب آنها در توضیح مطالبه خود درباره اینستاگرام به کسب و کارهای موجود در این شبکه اجتماعی اشاره می کنند.

سردبیر یکی از این سوژه های سامانه فارس من توضیح داد: در کشورهای دیگر می بینیم که وقتی تخلفی از سوی دارندگان صفحات مجازی دیده می شود، حتی اگر رئیس جمهوری آمریکا باشد، اکانت یا صفحه او بسته می شود و شبکه برای دیگران مسدود نمی شود، در ایران هم باید این کار را انجام دهیم.

در این باره بخوانید: اینستاگرام صفحه کانیه وست را محدود کرد

وی در پاسخ به این سوال که آیا این شبکه به انتظار ایران برای بستن اکانت یا صفحه ای پاسخ می دهد که امکان اجرای این ایده در ایران وجود داشته باشد؟ گفت: تجربه نشان داده که بارها شاهد بسته شدن صفحات برخی متخلفان در کشور بوده ایم. برای مثال برخوردهای متعددی با دارندگان صفحات فروش مشروبات الکی و سلاح در اینستاگرام انجام شده است.

در این باره ببنید: سخنگوی دولت: شاهد استانداردهای دوگانه در اینستاگرام هستیم

سردبیر این سوژه که تولیدکننده محتوا در اینستاگرام است، یادآوری کرد: به دلیل قابلیت های مطلوب پیام رسان ایرانی بله در این پیام رسان هم حضور دارد.

وی ادامه داد: برای تولیدکننده داخلی حضور در پلتفرم داخلی بهتر از پلتفرم خارجی است؛ زیرا برای مثال آپلود در اینستاگرام بسیار زمان بر تر از شبکه های داخلی است و علاوه بر این هزینه پهنای باند پلتفرم داخلی نصف پلتفرم خارجی است؛ اما باید پلتفرم داخلی نزدیک به پلتفرم خارجی باشد زیرا کاربران به قابلیت های پلتفرمی در اندازه جهانی عادت کرده اند.

وی گفت: به عبارت دیگر، پلتفرمی که قصد رقابت با نمونه خارجی را دارد باید نیاز کاربرانی که به پلتفرم جهانی عادت کردند را پاسخ دهد.

یکی دیگران از سردبیران سوژه های مرتبط با این موضوع، پیشنهاد کرده که پلتفرمی شبیه به اینستاگرام راه اندازی شود و امکان ورود افراد خارجی هم در این پلتفرم فراهم باشد.

پیش از این، یکی از مشکلات پیام رسان های ایرانی این بود که عضویت فقط برای ایرانی ها ممکن بود زیرا کد تایید فقط روی سیم کارت های ایران ارسال می شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید سامانه فارس من مطالبات کاربران جایگزین اینستاگرام اشکال روبیکا این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است