جمعه 28 اردیبهشت 1403

فدراسیون به کدام ستاره ها چراغ سبز نشان می دهد؟/ دردسرهای مصدومیت و تغییر وزن: سرگیجه کامران!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
فدراسیون به کدام ستاره ها چراغ سبز نشان می دهد؟/ دردسرهای مصدومیت و تغییر وزن: سرگیجه کامران!

کامران قاسمپور برای چندمین بار در ماههای اخیر با مصدومیت جدی مواجه شده و کادرفنی تیم ملی را هم برای انتخابی 97 کیلو به فکر فرو برده است.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی، از چهارشنبه مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور در مازندران برگزار می‌شود که مرحله اول انتخابی تیم ملی کشتی آزاد است. طبق چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد همه ستاره‌های تیم ملی کشتی آزاد که نتوانستند در جهانی صربستان به مدال برسند یا تصمیم دارند برای المپیک تغییر وزن بدهند باید در قهرمانی کشور حضور داشته باشند. این یعنی برای رحمان عموزاد، کامران قاسمپور، امیرمحمد یزدانی، مبین عظیمی و چندین ستاره دیگر مسیر رسیدن به تیم ملی از همین مسابقات قهرمانی کشور می‌گذرد. در این بین یک موضوع مهم کادرفنی تیم ملی را به شدت تهدید می‌کند و آن بحث مصدومیت است. خیلی از ستاره‌های کشتی در لیگ برتر به میدان رفتند و مثل امیرمحمد یزدانی و مبین عظیمی وزن کم کردند و حالا در فاصله کم اگر قرار باشد در قهرمانی کشور کشتی بگیرند، حتماً با خطر مصدومیت روبه‌رو می‌شوند.

در این بین برگزاری قهرمانی کشور شرایط سختی برای کامران قاسمپور به وجود آورده است. کامران که به‌دلیل مصدومیت، قهرمانی جهان و بعد هم بازی‌های آسیایی را از دست داد؛ مهم‌ترین چهره تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در بازی‌های المپیک است. کامران کشتی‌گیر استثنایی تیم ملی کشتی آزاد در سال‌های اخیر بوده؛ بی‌حاشیه و قدرتمند و شایسته که دو طلای جهان را هم گرفت. در تمام زمان‌هایی که گفتند، آمد و در انتخابی کشتی گرفت و چند سال در عین شایستگی پشت سر حسن یزدانی ماند، بدون اینکه از حضور در انتخابی گلایه داشته باشد. کامران در سال‌هایی پشت سر هم قهرمان امیدهای جهان می‌شد که پشت سر یزدانی مانده بود. بعد هم که کادرفنی تصمیم گرفت او را به وزن 92 کیلوگرم منتقل کند و باز هم کامران با انتخابی به دوبنده تیم ملی رسید و دو بار پیاپی طلای بزرگسالان جهان را به دست آورد.

حالا کامران که می‌خواهد در وزن 97 کیلوگرم به المپیک برسد؛ با نظر فدراسیون کشتی باید از قهرمانی کشور شروع کند اما او شرایط نامطمئنی دارد. هنوز مصدومیت چند ماه اخیر او به طور کامل بهبود پیدا نکرده اما واقعیتی وجود دارد که کامران بهترین گزینه تیم ملی کشتی آزاد در وزن 97 کیلوگرم است و با توجه به رفتار او در سال‌های اخیر ارزشش را دارد فدراسیون به کامران فرصت دیگری بدهد. از دیروز هم برخی اخبار از شروع درد دوباره کامران از همان ناحیه قبلی حکایت دارند و این خبر نگران‌کننده‌ای برای تیم ملی کشتی آزاد است. این درد برای کامران خطرناک است و شاید منجر به دوری چند ماهه دوباره او شود اما این مصدومیت کامران برای تیم ملی کشتی آزاد هم خسارت‌بار است. تیم کشتی آزاد هنوز در این وزن سهمیه المپیک را نگرفته و این نشان می‌دهد تا چه اندازه تیم ملی در این وزن دچار فقر ستاره است. به همین دلیل نیاز است اندکی فدراسیون کشتی کوتاه بیاید اما همزمان فدراسیون هم خبری را منتشر کرد تا نشان دهد مقابل این خبرهای مصدومیت کوتاه نمی‌آید. البته مصدومان قهرمانی کشور فقط کامران نیست بلکه مجتبی گلیج و علی سوادکوهی هم اعلام کردند که مصدوم هستند و در قهرمانی کشور نمی‌توانند حضور داشته باشند اما چطور باید باور کرد کشتی‌گیری که یک هفته پیش در لیگ برتر کشتی گرفته حالا مصدوم باشد؟

روز جمعه جلسه‌ای در فدراسیون کشتی با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و دکتر کیهانی درباره بررسی ادعاهای برخی کشتی‌گیران برای غیبت در قهرمانی کشور برگزار شد. در این نشست تمام این ادعاها از سوی کشتی‌گیران مبنی بر داشتن آسیب‌دیدگی رد شد اما شرایط کامران متفاوت است و احتمالاً دوباره وضعیت او بررسی می‌شود. فدراسیون باید به فکر برقراری عدالت باشد اما در کنار آن باید کامران را هم برای المپیک پاریس حفظ کند؛ کاری که رسول خادم با رضا یزدانی برای المپیک ریو نکرد و در نهایت هم مجبور شد یزدانی را با آشیل پاره به المپیک ببرد.