چهارشنبه 18 مهر 1403

فدراسیون فوتبال قطر پیشنهاد ایران را نپذیرفت

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
فدراسیون فوتبال قطر پیشنهاد ایران را نپذیرفت

فدراسیون فوتبال ایران باید کشوری را به عنوان زمین بی‌طرف برای برگزاری بازی پیش روی خود با قطر معرفی کند که گزینه اول تاشکند است، جایی که تیم ملی در حال حاضر برای مصاف با تیم ملی ازبکستان در آنجا حضور دارد. گزینه دوم هم دبی امارات است.

فدراسیون فوتبال قطر پیشنهاد فدراسیون فوتبال ایران برای جابجایی بازی‌های رفت و برگشت دو تیم در مرحله انتخابی جام جهانی را رد کرد.

پس از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا (‌AFC) به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که بازی پیش‌روی تیم ملی فوتبال ایران با قطر در دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی 2026 را به خاطر شرایط فعلی نمی‌توانند در ایران (دیداری که قرار بود در مشهد برگزار شود) برگزار کنند، فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به AFC پیشنهاد جابجایی بازی رفت و برگشت با قطر را داد تا در بازی پیش‌رو قطر میزبان ایران باشد اما حالا خبر می‌رسد که قطری‌ها موافق چنین چیزی نیستند و بازی باید در کشورش ثالت برگزار شود.

بر اساس گزارش روزنامه «الشرق» قطر؛ گزینه اول فدراسیون فوتبال ایران که مربوط به جابجایی بازی‌های رفت و برگشت قطر می‌شد، توسط فدراسیون فوتبال قطر رد شده و کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوع را به ارسال نامه‌ای به اطلاع فدراسیون فوتبال ایران رسانده است.

خبر مرتبط پیشنهاد فدراسیون به AFC درباره بازی ایران و قطر

در نامه فدراسیون فوتبال به فیفا به درباره بازی ایران و قطر آمده است: با در نظر گرفتن تعداد کافی استادیوم های استاندارد، هتل های 5 ستاره و مسیرهای مختلف پروازی مناسب به دوحه، به نفع همه ذینفعان است که این مسابقه در دوحه قطر برگزار شود.

طبق این گزارش؛ حالا فدراسیون فوتبال ایران باید کشوری را به عنوان زمین بی‌طرف برای برگزاری بازی پیش روی خود با قطر معرفی کند که گزینه اول تاشکند است، جایی که تیم ملی در حال حاضر برای مصاف با تیم ملی ازبکستان در آنجا حضور دارد. گزینه دوم هم دبی امارات است.

در پایان این گزارش آمده است؛ تصمیم نهایی در این خصوص را AFC خواهد گرفت، اگرچه شاخص‌ها نشان می‌دهد که امارات نزدیکترین گزینه برای میزبانی ایران از قطر است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

فدراسیون فوتبال قطر پیشنهاد ایران را نپذیرفت 2