شنبه 14 مهر 1403

فرایند پرداخت کمک هزینه ازدواج در زنجان غیرحضوری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرایند پرداخت کمک هزینه ازدواج در زنجان غیرحضوری شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در راستای توسعه خدمات دیجیتال و غیرحضوری دوشنبه‌های دیجیتالی، طرح 3070 با پرداخت کمک هزینه ازدواج بصورت کاملا غیرحضوری در این استان آغاز شده است.

مسعودعلیاری روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این اقدام نوین در راستای بهینه سازی فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات گروه‌های هدف انجام می گیرد، افزود: توسعه خدمات دیجیتال و غیرحضوری با استفاده از بانک های اطلاعاتی و به منظور افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور، فرایند پرداخت کمک هزینه ازدواج غیر حضوری شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ایجاد زیر ساخت های اخذ اطلاعات درخصوص ازدواج بیمه شدگان از سازمان ثبت احوال کشور، پرداخت کمک هزینه ازدواج به عنوان اولین سرویس بدون نیاز به اخذ درخواست و بررسی توسط واحدهای اجرایی و کاملا غیرحضوری راه اندازی شده است.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس شناسایی بیمه شدگان حائز شرایط ماده (85) قانون تامین اجتماعی و تمامی فرایندهای مربوط به پرداخت کمک هرینه ازدواج، از طریق سامانه متمرکز تعهدات کوتاه مدت، برای واجدین شرایط که دارای شماره حساب وشماره تلفن همراه معتبر در سیستم هستند در پایان هرماه به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه بیمه شده به واحد اجرایی انجام می گیرد.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان، مراتب نیز از طریق پیامک به بیمه شده اعلام شده و علاوه بر شیوه فوق، امکان ثبت اطلاعات مربوط به ازدواج توسط بیمه شده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی اینترنتی https://eservices.tamin.ir فراهم شده که در این روش نیز تمامی فرایندهای اجرایی به طور هوشمند و بدون نیاز به مراجعه حضوری بیمه شده است.

علیاری افزود: بیمه شدگانی که به رغم تکمیل اطلاعات شماره حساب و شماره تلفن همراه در سامانه خدمات غیرحضوری، پیامک ثبت کمک هزینه ازدواج را دریافت نکرده اند، می توانند از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی مذکور از مسیر (منوی بیمه شدگان / حمایت هایکوتاه مدت / درخواست کمک هزینه ازدواج) از علت دریافت نکردن کمک هزینه مطلع و در صورت اعتراض با " ثبت درخواست پشتیبانی "و بارگذاری تصاویر عقدنامه، صفحه ازدواج شناسنامه از طریق منوی " افزودن تصاویر جدید" نسبت به ارائه درخواست و پیگیری های مربوطه اقدام کنند.

گفتنی است، هم اکنون 44 میلیون نفر در سطح کشور معادل 50 درصد از خدمات بیمه سازمان تامین اجتماعی استفاده می کنند که در این استان نیز 545 هزار نفر از جمعیت زیر چتر این نوع بیمه قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س*