سه‌شنبه 19 تیر 1403

فرجام‌خواهی به دادگاه عالی ورزش / ترکیه پشت سر دمیرال: حق‌کشی را تحمل نمی کنیم

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
فرجام‌خواهی به دادگاه عالی ورزش / ترکیه پشت سر دمیرال: حق‌کشی را تحمل نمی کنیم

دولت ترکیه وارد ماجرای محرومیت ستاره تیم ملی این کشور مریح دمیرال شده و می‌گوید در حق او و تیم ملی ترکیه حق‌کشی صورت گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، مریح دمیرال از طرف یوفا با دو جلسه محرومیت انضباطی مواجه شد تا دیدار تیم ملی ترکیه مقابل هلند در یک‌چهارم و بازی احتمالی در نیمه‌نهایی را از دست بدهد. علت محرومیت او علامتی بود که دمیرال بعد از گلزنی مقابل اتریش به نمایش گذاشته بود.

یوفا اعلام کرد به دلیل اینکه دمیرال در رویدادی ورزشی حرکاتی انجام داده که خصلت غیرورزشی دارد در نتیجه بر اساس آیین‌نامه انضباطی او را محروم کرده است. یوفا البته گفت که پستی که مریح دمیرال بعد از بازی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد هم در این تصمیم موثر بوده است.

علاوه بر فدراسیون فوتبال ترکیه، دولت این کشور هم وارد این ماجرا شده و می‌گوید از همه ابزارها برای برگرداندن این تصمیم استفاده می‌کند. فدراسیون ترکیه با ارسال نامه‌ای رسمی به دادگاه عالی ورزش خواهان لغو حکم یوفا شده است. رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:" زیبایی و هیجان فوتبال نباید تحت‌الشعاع تصمیم‌های سیاسی قرار بگیرد".

اما دولت آلمان به عنوان برگزار کننده یورو 2024 به تقابل با ترکیه برخاسته است. بعد از آنکه دو کشور سفرای خود را فراخواندند، وزیر کشور آلمان هم با انتشار توییتی به شدت به مریح دمیرال و نشانه‌ای که به نمایش گذاشته بود حمله کرد و گفت استادیوم‌های آلمان جای چنین حرکاتی نیست.