چهارشنبه 11 مهر 1403

فرق حزب الله لبنان با حزب اللهی های خودمان چیست؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
فرق حزب الله لبنان با حزب اللهی های خودمان چیست؟

هرچقدر حزب‌الله لبنان توانست برای مردم لبنان و منطقه جذابیت ایجاد کند حزب‌اللهی‌های ما دافعه ایجاد کردند.

به گزارش خبرآنلاین، عبدالجواد موسوی در هم میهن نوشت: مصداق می‌خواهید؟ به همین تجمات ضداسرائیلی در تهران و شهرستان‌ها نگاهی بیاندازید و مقایسه کنید با تجمعاتی که حزب‌الله لبنان در لبنان و دیگر کشورها راه می‌اندازد. اصلاً قابل مقایسه هست؟ این را هم در نظر داشته باشید که حزب‌الله لبنان که جماعتی شیعه هستند در میان مسیحیان و اهل سنت نیز هوادارانی دارند اما حزب‌اللهی‌های خودمان در میان شیعه که چه عرض کنم، بلکه در میان بسیاری از نیروهای انقلابی و معتقد به نظام نیز منتقدان بسیار جدی دارند. در میان بچه هیئتی‌ها و پاسدارها هم.

اگر شعار و اعتقاد حزب‌الله لبنان جذب حداکثری و دفع حداقلی است دوستان حزب‌اللهی ما در عمل به دفع حداکثری و جذب هیچ و کم از هیچ همت گمارده‌اند. به تلویزیونی که در اختیار دارند نگاه کنید. به روزنامه‌هایشان. به حرف زدنشان. حزب‌الله لبنان به‌دلیل سلوک نظری و عملی رهبران و پیروان‌شان می‌توانند در دل پایتخت کشورهای اروپایی و آمریکایی هزاران نفر را به خیابان‌ها بیاورند و دل از چپ و راست بربایند و جوانان عدالت‌طلب و آزادی‌خواه را جذب شعارهای ضدامپریالیستی کنند.

مهمترین وجه فارق آن‌ها با نسخه وطنی چیزی است به‌نام عقل و تدبیر. از همان دهه 70 تا به امروز هنوز که هنوز است نسخه وطنی تغییر بنیادینی نکرده است. منظور از تغییر، فهم و درک زمانه است و اهم فی‌الاهم کردن ضرورت‌ها و نیازها. همه‌چیز بر مدار ظاهربینی می‌گردد و تا در بر همین پاشنه می‌چرخد آش همان آش است و کاسه همان کاسه.

23302

کد خبر 1965635