پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرماندار بناب از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان خبرداد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار بناب از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان خبرداد

تبریز - ایرنا - فرماندار شهرستان بناب با اظهار نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان و فوت شدگان کرونایی در این شهرستان اعلام کرد: طی روزهای اخیر آمار فوتی‌ها به سه برابر افزایش یافته است.

شهریار فتحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا به خصوص از اواسط مهرماه اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی برخی از شهروندان این ویروس به شدت در بناب شیوع پیدا کرده و جان تعدادی از همشهریان را گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و مدیریت کرونا شاهد افزایش مرگ و میر در شهرستان خواهیم بود، گفت: اگر ما کرونا را مدیریت نکنیم به طور قطع این ویروس همه ما را درگیر خواهد کرد.

وی با اشاره به خستگی کادر درمانی و پرستاران شهرستان که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند، ضمن دعوت از شهروندان برای رعایت پروتکل های بهداشتی، اظهار کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی برخورد قاطع با مسئولان انجام می شود.

امام جمعه بناب نیز با تاکید بر ضرورت اجرای محدودیت های کرونایی و رعایت توصیه های بهداشتی از سوی شهروندان اظهار کرد: طی روزها و هفته های اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان و تعداد فوتی ها در سطح شهرستان هستیم و اگر محدودیت ها اعمال نشود و مردم همکاری نکنند در روزهای آتی با فاجعه بزرگ انسانی روبرو خواهیم شد.

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه اگر رعایت نکنیم مردم زیادی گرفتار این بیماری مزمن خواهند شد، تاکید کرد: از شهروندان انتظار داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی در کنترل و کاهش آمار مبتلایان و فوتی ها به مسئولان درمانی کمک کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات و مشورت های رهبر معظم انقلاب در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی باید نصب العین مردم و مسئولان باشد، گفت: امروز زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی عین عبادت و از طرف دیگر کمک به کادر درمان است.

وی ضمن تقدیر از تلاش های طاقت فرسای پزشکان و کادر درمانی شهرستان گفت: فضای بیمارستان های ما محدود است و کادر درمانی نیز خسته شده اند و فضای بیمارستانی ما جوابگوی بیماران جدید کرونایی نخواهد بود.

شهرستان بناب با 150 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری جنوب مرکز آذربایجان شرقی واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*