دوشنبه 23 مهر 1403

فرماندار مهریز: صنایع تبدیلی به رونق دامداری کمک می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فرماندار مهریز: صنایع تبدیلی به رونق دامداری کمک می‌کند

یزد - ایرنا - فرماندار مهریز گفت: ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی برای فراوری محصولات دامی برای تامین نیازهای مردم و ایجاد اشتغال در سال جهش تولید با همکاری بخش‌خصوصی برای سرمایه‌گذاری دراین شهرستان ضروری است.

رضا زارع زاده عصر پنجشنبه در نشستی با مسوولان کشتارگاه صنعتی شهرستان افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و واحدهای فراوری به منظور تبدیل مواد خام دامی می‌تواند زمینه اشتغال و افزایش سطح درآمد کشاورزان را فراهم کند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون علاوه بر مجتمع بزرگ کشتارگاه صنعتی، تعداد زیادی واحدهای دامپروری کوچک و بزرگ در منطقه وجود دارد که تنها در وضعیت کنونی اقدام به فروش گوشت و شیر مازاد بر مصرف خود دارند.

این مسوول اظهار کرد: ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی به خاطر ظرفیت‌های موجود در منطقه ضروری است که دولت از بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاران در اجرای طرح‌های مختلف در این مورد حمایت می‌کند.

زارع زاده تصریح کرد: تحقق این موضوع به خصوص در سال جهش تولید نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده بالا و کمک به دامداران دارد، و سبب ایجاد اشتغال و موجب انگیزه و دلگرمی برای فعالان این بخش مولد می‌شود.

مجتمع کشتارگاه صنعتی مهریز در زمینی به وسعت هفت هزار و 500 هکتار و با سرمایه گذاری 350 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی فعال است.

این مرکز دارای امکاناتی شامل 2 خط تمام اتوماتیک و 2 خط دستی دام سبک و 2 خط تمام اتوماتیک دام سنگین است.

همچنین ظرفیت مجتمع در هر شیفت کاری برای ذبح 2 هزار و 400 راس دام سبک و 220 راس دام سنگین است و زمینه اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم و یک‌هزار نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کرده است.

هم اکنون 16 هزار راس دام سنگین و 70 هزار راس دام سبک در مهریز وجود دارد و افزون بر سه هزار نیرو به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی دام و طیور منطقه فعالیت دارند.

مرکز شهرستان مهریز با 55 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و دارای پنج شهرک صنعتی و افزون بر چهار هزار نیرو در واحدهای تولیدی است.

مهریز شامل یک شهر و یک بخش مرکزی با پنج دهستان، 467 آبادی است.

*س_برچسب‌ها_س*