دوشنبه 2 مهر 1403

فروش 23 هزار میلیارد ریال ملک برای توسعه متروی تهران

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
فروش 23 هزار میلیارد ریال ملک برای توسعه متروی تهران

سرپرست شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران گفت: بر اساس لایحه بودجه مدیریت شهری باید 23 هزار میلیارد ریال فروش ملک داشته باشیم تا عواید آن برای توسعه مترو استفاده شود که این امر مهم تا پایان سال محقق می‌شود.

به نقل از شهرداری تهران، میثم نوروزیان روز دوشنبه با بیان اینکه بر اساس لایحه بودجه باید 540 میلیارد تومان پروانه شهرسازی برای املاکی که متعلق به شهرداری و فضای پیرامون ایستگاه‌ها قرار دارند، اخذ کنیم، اظهار کرد: سال گذشته تکلیف ما در اخذ پروانه 550 میلیارد تومان بود، اما توانستیم 880 میلیارد تومان پروانه اخذ کنیم.

سرپرست شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو تهران همچنین افزود: شرکت مجتمع ایستگاهی مترو تکلیفی برای ساخت ندارد و تکلیف ما صرفا در تعریف اراضی که قابلیت احداث دارند، اخذ پروانه و فروش آنهاست. البته در بحث ساخت و مشارکت تکلیف نداریم مگر اینکه سازمان مشارکت و نهاد‌های دیگری ورود کنند.

وی با بیان اینکه ما در مجمع امسال پیشنهاد دادیم که بتوانیم در ساخت مجتمع‌های ایستگاهی هم ورود کنیم، گفت: شرکت در 18 سالی که راه‌اندازی شده در ساخت ایستگاه‌ها ورودی نداشته، اما امیدواریم بتوانیم یک ایستگاه را به صورت پایلوت شروع کنیم و اگر مقدمات آن فراهم شود سال آینده ساخت را آغاز خواهیم کرد.

نوروزیان تاکید کرد: فعلا در حال مطالعه و شناسایی محدوده این ایستگاه هستیم و چون برای اولین بار این اقدام انجام می شود، باید با حساسیت و دقت بالایی همراه باشد.