سه‌شنبه 17 مهر 1403

فروش 70 میلیاردی نمایشگاه کتاب در سه روز اول

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
فروش 70 میلیاردی نمایشگاه کتاب در سه روز اول

سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از فروش 3 میلیاردی نمایشگاه در سه روز ابتدایی خبر داد.

نشست خبری چهارمین روز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در روز شنبه 23 اردیبهشت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه بین المللی کتاب در این نشست خبری گفت: آمار بخش حضوری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هر روز تا پایان نمایشگله تا ساعت 20 و 21 شب جمع بندی می‌شود، آمار بخش حضوری نمایشگاه کتاب برای اولین بار تا ساعت 21 روز گذشته روز سوم نمایشگاه از دستگاه‌های کارت خوان رسمی نمایشگاه مبلغ 35 میلیارد تومان برای فروش حضوری ثبت کرده اند.

وی افزود: با مبلغ برآوردی که همیشه با آن مواجه هستیم و شامل کارت به کارت، فروش نقدی یا برخی دستگاه‌های کارت خوان غیر رسمی که در نمایشگاه وجود دارد اگر مبلغ حدود یک سوم را به این مبلغ اضافه کنیم بخش حضوری نمایشگاه 45 میلیارد تومان فروش را تا کنون تجربه کرده است.

رمضانی گفت: در قالب بخش مجازی نمایشگاه نیز تا ساعت 21 شب گذشته مجموعا 25 میلیارد تومان فروش خود را ثبت کرده که از این تعداد 18 میلیارد تومان سهم ناشران و 7 میلیارد تومان مربوط به کتابفروشان است.

وی افزود: 220 هزار نسخه کتاب این 25 میلیارد در بخش مجازی نمایشگاه تشکیل داده است، به تعبیری نمایشگاه تا پایان روز سوم خود قریب 70 میلیارد تومان فروش را ثبت کرده است که مردم عزیزمان در سراسر کشور از نمایشگاه خریداری کرده اند.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات