یک‌شنبه 15 مهر 1403

فریب جنگ های فتوشاپی را نخورید / تلاش جدی دشمن؛ تسخیر ذهن جوانان به ویژه دانشجویان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
فریب جنگ های فتوشاپی را نخورید / تلاش جدی دشمن؛ تسخیر ذهن جوانان به ویژه دانشجویان

سیده مریم غفاری گفت: تمام دانشجویانی که بر موج مهسا امینی سوار شدند، نا آگاهانه فریب هجمه های رسانه ای دشمن را خوردند و با جهاد تبیین می توانیم آنها را برگردانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیده مریم غفاری، مدرس دانشگاه و پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: متاسفانه جوانان در خصوص حجاب توجیه نیستند و دلیل حفظ پوشش را نمی دانند.

وی ادامه داد: اکثر سوالاتی که دانشجویان در پرسش و پاسخ می پرسند شامل این سوالات است: چرا حجاب داریم، چرا حجاب اجباری است، منفعت حجاب در جامعه چیست، هرچی مصیبت می کشیم از دست چادری هاست! غفاری افزود: حجاب در کشور ما یک ارزش و جزو قوانین است، اما دشمن حقیقت را وارونه جلوه داد و حجاب را به عنوان محدودیت معرفی کرد. این مدرس دانشگاه تصریح کرد: من 20 سال با پوشش چادر در عرصه اجتماع یعنی دانشگاه فعالیت می کنم و هیچ گاه آن را محدودیت ندیدم، بلکه آن را حریمی برای خود می دانم. وی با بیان اینکه حجاب ضمن حفظ جایگاه زن باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود، گفت: وقتی بی بند و باری در جامعه رواج پیدا می کند، آمار آسیب های اجتماعی افزایش می یابد بنابراین یکی از فواید حجاب حفظ حریم و حرمت ها در جامعه است. غفاری تاکید کرد: متاسفانه دشمن برای تحریف حجاب بانوان در کشور پیش ذهن سازی کرد، اجبار خوب یا بد داریم، برای مثال وقتی من بیمار هستم باید به توصیه های پزشک گوش دهم، پس این اجبار خوب است؛ یا دست زدن به پریز برق خطرناک است این اجبار نیز خوب است. این مدرس دانشگاه گفت: دشمن اجبار را در ذهن ما بد جلوه داد، به گونه ای که در جریان مهسا امینی، دختران محجبه ما نیز در راستای حمایت از این جریان نا آگاهانه توئیت زدند، بنابراین این پیش ذهن سازی از قبل برای هجمه به حجاب صورت گرفت. وی ادامه داد: ذهن دانشجویان ما از دلایل و فواید حجاب خالی است و از آن طرف دشمن با القای اینکه حجاب محدودیت و اجبار است، می خواهد جوانان را از ما بگیرد. غفاری افزود: این پرسش و پاسخ ها بسیار مفید بود و باعث شد برخی از دانشجویان که مقنعه شان را بر روی گردن انداخته بودند، مقنعه هایشان را سر کنند. این مدرس دانشگاه تاکید کرد: تمام دانشجویانی که بر این موج سوار شدند، نا آگاهانه فریب هجمه های رسانه ای دشمن را خوردند و با جهاد تبیین می توانیم آنها را برگردانیم و تا خدمتگزار اسلام شوند. وی بیان کرد: دانشجویان کانالی را به من نشان دادند که تصاویری از وحشیانه ترین اقدامات مجریان قانون در آن بود و ذهن بچه ها درگیر شده بود و تصور آنها نسبت به این نیروها تغییر کرده بود، من یک عکس این کانال را با فتوشاپ بررسی کردم و اصل عکس را پیدا کردم که مربوط به درگیری ها در آمریکا بود و به بچه ها تاکید کردم، هیچ چیزی را بدون بررسی در رسانه نپذیرند. غفاری با بیان اینکه دشمن با ابزار فتوشاپ، خوب را بد جلوه داده و به خورد مخاطب می دهد، گفت: تمامی حربه های دشمن برای تبیین در دانشگاه نیاز به ساعت ها کلاس و سخنرانی و کار رسانه ای دارد. این مدرس دانشگاه ادامه داد: جنگ شناختی دشمن بسیار جدی است و با هوش مصنوعی علایق جوان را شناسایی کرده و متناسب با آن تولید محتوا می کند. وی بیان کرد: مسئولین باید روی بخش آموزش بسیار کار کنند و متربیانی برای جهاد تبیین در دانشگاه تربیت کنند تا واقعیت های نظام و انقلاب را به جوانان معرفی کنند. غفاری در خاتمه خاطرنشان کرد: ذهن جوانان در تسخیر عقاید و افکار دشمن است و باید همه با هم برای این جنگ روایت ها در صحنه بیاییم زیرا اگر امروز این مهم به وقوع نپیوندد، در آینده جوانان، لشکر دشمن برای پیاده سازی افکار غرب در کشور می شوند.

انتهای پیام /