چهارشنبه 18 مهر 1403

فعالیت اتباع خارجی در این مراکز ممنوع شد

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
فعالیت اتباع خارجی در این مراکز ممنوع شد

افشین سهراب‌خان روز چهارشنبه ضمن گرامیداشت 19 مهر سالروز تاسیس سازمان بازرسی اظهارداشت: سازمان بازرسی براساس قانون نظارت بر حسن اجرای امور را برعهده دارد.

به گزارش ایرنا، وی درباره فعالیت اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی افزود: بکارگیری اتباع غیرمجاز در واحد‌های تولیدی ممنوع است و درصورت ملاحظه بازرسان در واحد‌های تولیدی قطعا برخورد قانونی خواهد شد.

بازرس کل استان تهران اضافه کرد: بازدید از واحد‌های تولیدی به ویژه در شهرک‌های صنعتی برای رفع موانع بانکی و اخذ مجوز‌های کسب و کار در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در حال انجام است.

سهراب خان درباره اهم اقدامات اداره کل بازرسی استان تهران گفت: اتحادیه کالا‌های درون شهری ساماندهی شد و با نصب برچسب و شماره‌های تماس، غیرمجاز‌ها از محدوده خارج شدند البته هنوز هم تعدادی وجود دارد، اما مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اتحاد، افراد و اتحادیه‌های مجاز را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: پخش سوخت در سطح استان تهران ساماندهی شد و به دلیل نصب دوربین و سایر دستگاه‌های کنترلی از قاچاق سوخت جلوگیری شده است.

بازرس کل استان تهران با تاکید بر پیگیری نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری در پایتخت گفت: بخشی از موضوع تامین اعتبار برای انجام این مهم مورد پیگیری قرار گرفت.

سهراب خان به احکام پرونده‌های تعزیرات شهرستان‌های استان تهران اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های بازرسی اداره کل استان تهران در سال جاری تعیین تکلیف پرونده‌های مالی سنگینی است که در تعزیرات رسوب کرده‌است.

بازرس کل استان تهران به رفع موانع تولید به اقدامات ستاد تسهیل اشاره کرد و افزود: دادگستری استان تهران 12 کارگروه در این زمینه تشکیل داده است و مسئولیت کارگروه صادرات و گمرک در راستای تسهیل کار برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان به عهده بازرسی استان تهران گذاشته شده است که در این راستا نشست‌های متعددی با حضور مسئولین اجرایی با تولید کنندگان و صادرکنندگان به منظور شناسایی و حل مشکلات آنها برگزار شده است.

سهراب‌خان با تاکید بر مقابله با زمین خواری و متجاوزان در این حوزه اظهار داشت: اداره کل بازرسی استان تهران در این زمینه برخورد‌های شدیدی با زمین‌خواران و عاملان ساخت‌وساز‌های غیرمجاز داشته است همچنین با وسعت زیاد ساختمان‌های غیرمجاز تخریب شده است و این رویه ادامه خواهد داشت. مدیرکل بازرسی استان تهران هشدار داد که سازندگان ویلا‌ها و آپارتمان‌ها در ساخت و ساز ضوابط قانونی را رعایت کنند.

بازرس کل استان تهران درباره آزادسازی اراضی گفت: در سال گذشته 3 میلیون و 500 هزار متر مربع در اراضی شهری و 50 هزار هکتار در اراضی زراعی، ملی، مرتع و جنگل با ورود بازرسی استان تهران آزادسازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه خط قرمز بازرسی حوزه سلامت شهروندان است، گفت: از تولیدکنندگانی حمایت می‌کنیم که قوانین و مقررات را به جد رعایت کرده باشند.

بازرس کل استان تهران به بازدید از بازرسی از بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم سال قرار است به صورت سرزده بازدید‌هایی از بیمارستان‌های استان تهران داشته باشیم و در صورت مشاهده یا تخلفات برخورد قانونی صورت خواهد گرفت؛ از این رو به روسای بیمارستان‌ها اعلام می‌کنیم تا محیط سالم و به دور از آلودگی با استفاده از وسایل استریل شده برای بیماران فراهم کنند.

وی با اشاره به صدور 138 گزارش هشداری به مدیران استانی اظهار داشت: 33 گزارش هم در سطح کشور عملیاتی شد همچنین 132 گزارش اصلاحی به دستگاه‌های اجرایی ارسال شد و این اقدام در راستای صیانت از حفظ حقوق عامه انجام شده است.

بازگشت 12 و نیم همت به بیت‌المال

سهراب‌خان درباره اثربخشی‌های بازرسی کل استان تهران به اعاده به بیت‌المال اشاره کرد و گفت: در نتیجه اقدامات بازرسی در سال 1402 به میزان 12 و نیم همت به بیت‌المال برگشت داده شد همچنین در بحث وصول مطالبات هم فعالیت‌های خوبی داشته‌ایم از جمله مبلغ 388 میلیارد تومان مطالبات بانک ملی از یکی از شرکت‌ها وصول شد همچنین در یک نمونه دیگر مبلغ 3 هزار و 800 میلیارد تومان از یکی از شرکت‌های پتروشیمی استان تهران وصول شده است.

بازرس کل استان تهران همچنین از اقدامات بازرسی کل استان تهران برای تسریع در راه‌اندازی و فعالیت خط مترو اسلامشهر خبر داد.

سهراب‌خان در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت‌های سامانه گزارشگران فساد و نیز گشت ارشاد مدیران گفت: در سازمان بازرسی دو سامانه داریم؛ سامانه گزارشگران فساد و سامانه رسیدگی شکایات. وی توضیح داد: در سامانه رسیدگی به شکایات، اسم و آدرس و مشخصات فرد مشخص است، اما در سامانه گزارشگران فساد، اسامی و مشخصات گزارشگر پنهان است و فقط اعلام فساد ثبت می‌شود.

بازرس کل استان تهران افزود: گشت ارشاد مدیران هم شامل بررسی فساد در دستگاه‌های دولتی و ترک فعل و تخلفات مالی و اداری مدیران است که ارسال بیش از 200 گزارش اصلاحی و گزارش‌های کیفری و حقوقی در سال 1402 نتیجه فعالیت این حوزه است. گشت ارشاد مدیران، پرسنل بازرسی استان تهران هستند که با همکاری بازرسان افتخاری از بخش‌های دولتی و خصوصی کار‌ها را پیش می‌برند.

بازرس کل استان تهران در پاسخ به سوالی درباره اقدامات بازرسی در پاسخ به شکایات مردمی برای رفع موانع دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اظهار داشت: در خصوص وام ازدواج شکایت‌هایی به بازرسی می‌رسد و بازرس بانک و بیمه به این گزارش‌ها رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: در بیش از 10 شعبه از بانک‌های مختلف تهران تخلفاتی گزارش شده بود که مورد پیگیری قرار گرفت همچنین بخشی از تخلفات بانک‌ها در زمینه نوبت دهی بود که این رویه‌ها اصلاح شد.

سهراب خان با تاکید بر پیگیری اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: پیگیری اجرای صحیح این قانون با دستور ریاست سازمان بازرسی کل کشور، برای کل کشور تعریف شده و با متخلفین برخورد می‌شود.

از میان اخبار

صدور حکم حبس برای رئیس سابق اداره گمرک ساوه

گِل‌نِبِشته‌های هخامنشی به ما چه می‌گویند؟

ماجرای تکان دهنده از قتل عام خانواده لارستانی!

مجازات عجیب نگهداری گربه برای زوج اصفهانی!