پنج‌شنبه 19 مهر 1403

فعالیت تنها 20 درصد آموزش‌دهندگان سواد در خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعالیت تنها 20 درصد آموزش‌دهندگان سواد در خراسان شمالی

بجنورد - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تنها 20 درصد از آموزش‌دهندگان استان، آموزش به سوادآموزان را در فضای مجازی برعهده دارند و مابقی کلاس‌ها فعلا تعطیل است.

مهدی مودی، روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شیوع کرونا، کلاس های سوادآموزی تعطیل شده است و البته آموزش فرد به فرد تداوم دارد و بیسوادانی که با کمک فرد باسواد خانواده، آموزش می بینند، همچنان فعالیت دارند.

وی گفت: برای کمک به تداوم آموزش به سوادآموزان، شبکه ملی آموزش، با برنامه هایی با عنوان «فرصت دوم» به یاری این قشر آمده است و در این زمینه، اطلاع رسانی شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه زمان تمام قراردادهای سوادآموزی تا پایان شهریورماه است، مشکلی در تاخیر برگزاری کلاس ها و اجرای برنامه ها وجود ندارد.

مودی تصریح کرد: با توجه به وضعیت پیش آمده، طولانی شدن برگزاری کلاس ها، تا یکی دو ماه پس از وضعیت عادی هرساله نیز امکانپذیر است.

مودی گفت: جذب پنج هزار و 491 نفر در برنامه های سوادآموزی هدفگذاری شده که 2 هزار و 454 نفر در دوره سوادآموزی و مابقی، افراد کم سواد هستند که در دوره های مختلف آموزش می بینند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: امسال هزار و 321 نفر در دوره انتقال و هزار و 726 نفر در دوره تحکیم، جذب شده و آموزش های لازم را فرامی گیرند که عملکرد این برنامه ها 100 درصد محقق شده است.

بر اساس این گزارش، اکنون درصد باسوادی در گروه 10 تا 49 ساله خراسان شمالی 95.03 درصد است که در این زمینه رتبه 23 کشور را دارد و میزان باسوادی در گروه 6 سال به بالا هم 83.3 درصد است که در این زمینه در رتبه 24 کشوری قرار دارد.

طبق آمارگیری سال 1395، استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*