یک‌شنبه 15 مهر 1403

فعالیت 117 مدرسه یک تا 5 دانش آموزه در خراسان شمالی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
فعالیت 117 مدرسه یک تا 5 دانش آموزه در خراسان شمالی

ابوالقاسم اکبری با بیان اینکه هشت مدرسه یک دانش آموزی و یک معلم در خراسان شمالی وجود دارد، گفت: همچنین 109 مدرسه با کمتر از پنج دانش آموز در استان فعال هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ظهر امروز در شورای اداری استان با حضور وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: طی دو سال گذشته در ایام کرونا، معلمان به عنوان مدافعان تعلیم و تربیت پای کار بودند.

وی با بیان اینکه بزرگترین اقدام در سال جاری بازگشایی مدارس بوده است، افزود: غیرحضوری شدن مدارس بر اثر شیوع ویروس کرونا آسیب های زیادی بر پیکره آموزش و پرورش وارد کرد، اما با طرح معلمان جهادگر، تثبیت یادگیری و سایر طرح ها در جهت کاهش خسارت ها اقدام شد.

اکبری ادامه داد: خراسان شمالی استانی فقیر به لحاظ مالی است اما به لحاظ نیروی انسانی و سایر ظرفیت ها توانمندی های بالایی دارد. مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: هم اکنون در استان خراسان شمالی 250 مدرسه عشایری با 6 هزار و 500 دانش آموز عشایری و 180 مدرسه سیار عشایری امر آموزش و پرورش دانش آموزان انجام می شود.

وی با بیان اینکه پراکندگی روستاها در استان خراسان شمالی بالاست، اظهار کرد: هشت مدرسه در استان داریم که یک دانش آموزی و یک معلم و 109 مدرسه با کمتر از پنج دانش آموز در استان فعال هستند. در استان 168 مدرسه کانکسی با 410 کلاس درس وجود دارد که این مدارس نیاز به حمایت ویژه دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سه اردوگاه دانش آموزی در شیروان، بجنورد و اسفراین به صورت بلاتکلیف باقی مانده است، گفت: امید است که بتوانیم فضا را در راستای سند تحول بنیادی آماده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه سند تحول بنیادین در استان شکل گرفته است و در راستای عملیاتی کردن کار را پیش می برند و قرارگاه عدالت تربیتی در حال شکل گیری است.

انتهای پیام /