دوشنبه 16 مهر 1403

فعال بودن دفتر وزارت خارجه برای تحقق نقشه راه تجارت خارجی زنجان ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فعال بودن دفتر وزارت خارجه برای تحقق نقشه راه تجارت خارجی زنجان ضروری است

زنجان - ایرنا - رییس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان گفت: عملیاتی کردن نقشه راه تجارت خارجی این استان، نیازمند تعامل و همکاری تمام دستگاه‌ها و مراجع ذیربط بوده و در این راستا فعال بودن دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان برای به ثمر رسیدن این نقشه راه ضروری است.

مهدی رنگ‌رونا روز یکشنبه در جلسه تبیین و بررسی نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان افزود: نبود دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان، کمبود بزرگ در مسیر تحقق نقشه راه تجارت خارجی محسوب می‌شود.

وی گفت: نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان با صرف بیش از هفت ماه کار کارشناسی در اتاق بازرگانی زنجان تدوین شده است.

رنگ‌رونا اظهار داشت: جوانب مختلفی در این نقشه راه برای توسعه تجارت و افزایش صادرات از مبدا استان زنجان در نظر گرفته شده و کشورهای جدیدی برای طرف تجاری با این استان، لحاظ شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان، نقشه راه تجارت خارجی استان را یک اقدام جدید خواند و خاطرنشان کرد: با ایجاد احساس نیاز به کار با کشورهای جدید در اتاق بازرگانی زنجان و بازارهای جدید برای توسعه صادرات محصولات و انجام مراودات تجاری، تدوین نقشه راه در دستور کار قرار گرفته و در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان به تصویب رسید.

معاون اداره کل گمرک استان زنجان نیز گفت: برای تحقق این نقشه راه باید تلاش‌های عملیاتی انجام شود.

عبدالرضا کشاورز اظهار داشت: در تجارت با کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای جدید، شرایط بازار آن‌ها باید به صورت مداوم سنجیده و آمارهای به‌روز برای تجارت ارائه شود چرا که سلیقه بازارها در صادرات، موضوع مهمی است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز گفت: تدوین نقشه راه تجارت خارجی توسط اتاق بازرگانی، یک کار جدید مطالعاتی، مطلوب و با هدف صحیح و درستی است.

امیرعلی مسیبی اظهار داشت: باید وارد فاز عملیاتی این سند شد و نمایندگی وزارت خارجه در استان زنجان، یکی از ارکان اصلی بوده که می‌تواند نقش بسزایی را ایفا کند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش صادرات از مبدا استان زنجان، ابراز کرد: مشکلات واحدهای صادرکننده باید مد نظر قرار گرفته و در راستای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی شود تا هرچه بیشتر به عملیاتی شدن نقشه راه نزدیک شویم.

*س_برچسب‌ها_س*