جمعه 15 تیر 1403

فقط 8 کشور باقی ماندند / جدول - قهرمان یورو در این مرحله مشخص می‌شود

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
فقط 8 کشور باقی ماندند / جدول - قهرمان یورو در این مرحله مشخص می‌شود

با اتمام دیدارهای مرحله یک هشتم یورو 2024، حالا همه بی‌صبرانه منتظر تماشای تقابل جذاب تیم‌های مدعی برای صعود به نیمه نهایی هستند.

به گزارش "ورزش سه"، مرحله یک هشتم رقابت‌های جام ملت‌های اروپای 2024 شب گذشته با برگزاری دو بازی به پایان رسید تا تکلیف هر هشت تیمی که مجوز حضور در مرحله بعدی را دریافت کرده‌اند و آماده هستند تا همچنان برای به دست آوردن جام قهرمانی با یکدیگر رقابت کنند روشن شود.

رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی در حالی برگزار خواهد شد که تقریباً تمامی مدعیان اصلی قهرمانی توانستند به این مرحله راه پیدا کنند اما باید به این نکته توجه داشت که هنوز جا برای شگفتی‌آفرینی از سوی تیم‌ها در طول مراحل پیش رو وجود دارد.

یکی از این شگفتی‌ها در آخرین دیدار از مرحله یک هشتم یورو 2024 رقم خورد و تیم ملی ترکیه موفق شد برابر تیم ملی اتریش که تحت هدایت رالف رانگنیک عملکرد درخشان و خیره‌کننده‌ای را به نمایش بگذارد و تبدیل به یکی از تیم‌های جذاب این تورنمنت شود به پیروزی برسد. در دیگر دیدار روز آخر هم تیم ملی هلند توانست تیم ملی رومانی را در مونیخ شکست دهد.

یکی دیگر از نتایج چالش برانگیز در مرحله یک هشتم یورو مربوط به پیروزی تیم ملی سوئیس برابر تیم ملی ایتالیا بود که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقات حضور داشت اما با دریافت دو گل از دور رقابت‌ها کنار رفت. آلمان هم توانست تیم ملی دانمارک را با نتیجه 0-2 از سر راه بردارد.

روز یکشنبه نوبت انگلیس بود که به لطف معجزه جود بلینگام و گلی که در فاصله چند ثانیه تا سوت پایان بازی به ثمر رساند و همچنین گل هری کین در دقایق ابتدای وقت‌های اضافه برابر اسلواکی به پیروزی برسد و همچنان در جام بماند. اسپانیا هم با ارائه یک نمایش درخشان در همان روز گرجستان را در هم کوبید و نشان داد که همچنین یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است.

تیم ملی فرانسه هم روز دوشنبه در یکی از جذاب‌ترین دیدارهای این مرحله روبروی تیم ملی بلژیک به میدان رفت اما دو تیم نتوانستند نمایش چندان خوبی را ارائه دهند و در نهایت این شاگردان دیدیه دشان بودند که با گلی دیرهنگام راهی مرحله بعدی شدند. شاید جذاب‌ترین دیدار این مرحله مربوط به بازی پرتغال برابر اسلوونی بود که در 120 دقیقه با نتیجه مساوی به پایان رسید و یاران کریستیانو رونالدو با درخشش دیوگو کاستا در ضربات پنالتی به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند.

قرار است در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های یورو 2024 شاهد مسابقات جذابی باشیم و جالب است بدانید که تقابل اسپانیا برابر آلمان و همچنین فرانسه برابر پرتغال به این معناست که تنها 9 جام قهرمانی در یک سمت جدول وجود دارد!

برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی به این شرح است:

اسپانیا - آلمان / جمعه ساعت 19:00 اشتوتگارت

پرتغال - فرانسه / جمعه ساعت 22:30 هامبورگ

انگلیس - سوئیس / شنبه ساعت 19:00 دوسلدورف

هلند - ترکیه / شنبه ساعت 22:30 برلین

فقط 8 کشور باقی ماندند / جدول - قهرمان یورو در این مرحله مشخص می‌شود 2