شنبه 14 مهر 1403

فوری | سهمیه بنزین در پمپ بنزین ها تغییر کرد | ماجرا چیست؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
فوری | سهمیه بنزین در پمپ بنزین ها تغییر کرد | ماجرا چیست؟

بررسی‌های میدانی از پمپ بنزین های سطح شهر تهران نشان می‌دهد که سوخت‌گیری بنزین با کارت های آزاد جایگاه ها با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

امروز شنبه 14 مهر ماه 1403، در یک اقدام جدید، سقف سوخت گیری کارت های آزاد پمپ بنزین‌ ها که در روز چهارشنبه 11 مهر ماه 1403 از 40 لیتر به 20 لیتر در روز کاهش یافته بود، به 30 لیتر تغییر یافت.

این در حالی است که روز چهارشنبه سوختگیری بنزین با کارت های شخصی نیز از 60 لیتر به 30 لیتر در روز کاهش یافته بود که امروز بدون تغییر به همان 60 لیتر سابق بازگشت.

رکورد بی سابقه مصرف بنزین در کشور

چندی پیش کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و مناطق تحت پوشش این شرکت در سراسر کشور به‌طور معمول در حالت آماده باش و رصد کامل نظام عرضه سوخت هستند. در شرایط خاصی که مراجعه به جایگاه‌ها بیش از حد عادی باشد، با وجود آمادگی قبلی و برنامه‌ریزی‌های مدون و در حال اجرا، هیچ مشکلی در عرضه بنزین به‌وجود نخواهد آمد.

وی افزود: شب گذشته اندکی افزایش تقاضا برای بنزین در برخی کلانشهرها داشتیم اما هیچ مشکلی در تأمین و عرضه بنزین به‌وجود نیامد و هم‌اکنون نیز هیچ اختلال و یا نگرانی در تأمین و عرضه بنزین نداریم.

متوسط مصرف روزانه بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص مصرف بنزین کشور گفت: متوسط مصرف روزانه بنزین در هفته نخست مهرماه 128 میلیون لیتر بوده که رقم بسیار بزرگی است، این رقم به طور متوسط در شهریورماه 133 میلیون لیتر در روز بوده که رکوردی بی‌سابقه در توزیع روزانه بنزین کشور به‌طور متوسط در طول یک‌ماه محسوب می‌شود.

وی از رشد 7.2درصدی مصرف بنزین در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: متوسط مصرف روزانه بنزین از ابتدای سال جاری تا هفتم مهرماه به 124.5 میلیون لیتر رسید

فوری | سهمیه بنزین در پمپ بنزین ها تغییر کرد | ماجرا چیست؟ 2