یک‌شنبه 8 مهر 1403

فیلم هنرمند بجنوردی به جشنواره بین‌المللی یونان راه یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
فیلم هنرمند بجنوردی به جشنواره بین‌المللی یونان راه یافت

بجنورد - ایرنا - فیلم کوتاه «آبی نیست» اثر هنرمند جوان بجنوردی در سومین حضور جهانی و نخستین حضور اروپایی خود، به عنوان نماینده ایران، در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان آتن یونان به نمایش درمی‌آید.

مدیر انجمن سینمای جوانان خراسان شمالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: فیلم کوتاه آبی نیست به نویسندگی و کارگردانی نوح امانی، از هنرمندان انجمن سینمای جوانان، به مساله خشکسالی و کم آبی می پردازد که از زبان یک کودک روایت می شود.

محمدرضا علی آبادی اظهار داشت: جواد ربانی، شوکا امانی، تکتم صنعتگر، سینا امانی، امیرعباس امانی و امیرحسین امانی بازیگری این فیلم را بر عهده دارند و نوید آقایی، یاشار ابراهیمی، آیدین پرهیزی، ناصر فکور، علیرضا کامیابی و مهدی طیوری از دیگر عوامل ساخت این فیلم هستند. نوح امانی، کارگردان آبی نیست، پیش از این فیلم های کوتاه چرخش زمان و یک کلمه را ساخته و حضور در جشنواره های مختلف داخلی و کسب جوایز مختلف از جمله دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه اسماعیلیه مصر، سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان بنگلادش، شرکت در مرحله پایانی دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودکان هندوستان، سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودکان یونان در سال 2020 را در کارنامه خود دارد.

وی همچنین در بیش از 20 فیلم کوتاه و مستند تلویزیونی به عنوان صدابردار، دستیار صدا و... حضور داشته است. سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کودکان آتن یونان 18 تا 22 نوامبر 2020 در دو بخش فیلم کوتاه و بلند برگزار می شود.

*س_برچسب‌ها_س*