شنبه 14 مهر 1403

قاتل خاموش جان 2 مرد جوان زنجانی را گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قاتل خاموش جان 2 مرد جوان زنجانی را گرفت

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود گفت: 2 مرد جوان در این شهرستان بر اثر استنشاق گاز منواکسیدکربن دچار مسمومیت شدید شده و جان باختند.

سرهنگ محمد معصومی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران انتظامی این شهرستان پس از اطلاع از مرگ این 2 مرد جوان 36 و 37 ساله به منظور بررسی موضوع به محل حادثه اعزام و اقدامات لازم قانونی را به عمل آوردند.

وی اظهار داشت: ظواهر امر در بررسی‌های صورت گرفته از سوی پلیس نشان می داد که این 2 مرد جوان بر اثر انتشار گاز مونوکسیدکربن از بخاری گازی بدون دودکش و استنشاق آن دچار حادثه گازگرفتگی شده اند.

معصومی راد، افزود: این حادثه روز شنبه /8 آذر ماه جاری / در روستای شهرک شهرستان ایجرود از توابع استان زنجان اتفاق افتاده است و اجساد به پزشکی قانونی انتقال یافت تا علت دقیق مرگ آنان مشخص و اعلام شود.

انتظامی شهرستان ایجرود، گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و برف، لازم است شهروندان و روستائیان در استفاده از وسایل گرمایشی، دقت کافی داشته و موارد ایمنی و استفاده از تجهیزات گازسوز استاندارد را به منظور پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار، جدی‌تر بگیرند.

به گزارش ایرنا، گاز مونوکسیدکربن بی رنگ و بی بو بوده که بر اثر احتراق ناقص سوخت هنگام روشن بودن وسایل گازی ازجمله بخاری، آبگرمکن، شومینه و اجاق‌گاز تولید شده و به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) و بسته بودن محیط، ایجاد مسمومیت می کند.

سردرد مبهم، ضعف عضلانی و سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ، تنگی نفس، گیجی و خواب آلودگی، تاری دید، تشنج و کاهش سطح هوشیاری و تنفس سخت و تند ازجمله علایم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن است.

*س_برچسب‌ها_س*