پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

قاسم‌پور: تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ظرفیت‌های زنان در مسیر اشتغالزایی را هدایت می‌کند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
قاسم‌پور: تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار ظرفیت‌های زنان در مسیر اشتغالزایی را هدایت می‌کند

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه ظرفیت‌های خوبی از زنان در زمینه‌های گوناگون فعال شده که قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار می‌تواند این ظرفیت‌ها را در مسیر کارآفرینی و اشتغال‌زایی هدایت کند.

به گزارش ایسنا، فاطمه قاسم پور در مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«با تأیید مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان، مصوبه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، قانون شد و ماه‌ها فعالیت متمرکز مجلس در بررسی کارشناسی و تخصصی این طرح در کمیسیون تخصصی و صحن به نتیجه رسید. این قانون حمایت از مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد در کنار حذف امضاهای طلایی و فرآیندهای رانتی اخذ مجوز را مورد توجه قرار داده است.

سال گذشته به فراخور جلساتی با زنان کارآفرین، تعاون‌گر و زنان فعال در عرصه دانش‌بنیان داشتم که از عمده دغدغه‌های ایشان بحث فرآیندهای پیچیده بوروکراتیک در حوزه کسب و کار بود. امروزه ظرفیت‌های خوبی از زنان در زمینه‌های گوناگون فعال شده که این قانون می‌تواند این ظرفیت‌ها را در مسیر کارآفرینی و اشتغال‌زایی هدایت کند.‌»

یکشنبه 4 اردیبهشت 1401، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان از تایید «طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» خبر داد.

همچنین 5 اردیبهشت ماه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس جمهوری قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را جهت اجرا به دولت ابلاغ کرد.

انتهای پیام