دوشنبه 9 مهر 1403

قاضی‌زاده‌هاشمی: سیاست خارجی جای ایده‌آلیسم هپروتی نیست / طعنه کاندیدای انتخاباتی به دولت سوم روحانی!

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
قاضی‌زاده‌هاشمی: سیاست خارجی جای ایده‌آلیسم هپروتی نیست / طعنه کاندیدای انتخاباتی به دولت سوم روحانی!

امیرحسین قاضی زاده هاشمی گفت: سیاست خارجی جای ایده الیسم هپروتی نیست. جای عمل است و نه شعار. من به شما قول می دهم اینها نمی توانند تحریم را لغو کنند. کل برنامه هسته ای را تعطیل کردند اما تحریم لغو نشد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در چهارمین مناظره انتخاباتی در شبکه یک سیما گفت: سیاست خارجی جای ایده الیسم هپروتی نیست. جای عمل است و نه شعار. من به شما قول می دهم اینها نمی توانند تحریم را لغو کنند. کل برنامه هسته ای را تعطیل کردند اما تحریم لغو نشد.

وی گفت: تحریم نه بی تاثیر است و نه آخر دنیا؛ هم باید مذاکره کرد و هم تلاش کرد آثار تحریم را به قدری از بین ببریم که انگیزه و طمع دشمن از طرف دشمن بخشکد.

قاضی زاده هاشمی گفت:‌رییسی زبان دنیا را قشنگ می شناخت. اگر می خواهید پیچ تحریم شل بماند، رویکرد رییسی را باید ادامه داد. اینها معتاد توافق هستند وی ادامه داد: اگر می خواهید پیچ تحریمها شل بماند، این کشور محتاج تداوم راه زیرکانه و واقع بینانه و دلسوزانه شهید رئیسی دارد. آیا دولت سوم آقای روحانی می‌خواهد این روند را در نطفه خفه کند؟!

وی گفت: ما به جای تمرکز در اختلافات باید بر روی اشتراکات خود با کشورهای دنیا برنامه‌ریزی کنیم. تقابل و توافق در مقابل هم نیستند اتفاقا برای این دشمن و رقیب تفاهم خوبی شکل بدهی اول باید قدرت خود را نشان دهیم.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.