شنبه 31 شهریور 1403

قاضی عسکر: باید پاسخگوی شبهات جوانان و دانشجویان باشیم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
قاضی عسکر: باید پاسخگوی شبهات جوانان و دانشجویان باشیم

حجت‌الاسلام قاضی عسکر گفت: اگر ما امروز شبهات اعتقادی و سیاسی جوانان را پاسخ ندهیم، اعتقادشان از دست می‌رود. وقتی جوانان ما لیست دارایی یک مقام مسئول را می‌شنوند و این خبر را باور می‌کنند، اعتمادشان به نظام و مسئولان به شدت آسیب می‌بیند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم بزرگداشت مقام استاد با حضور حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام مسعودی رئیس دانشگاه قرآن و حدیث و جمعی از اساتید آن دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر، رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در این نشست با اشاره به اینکه باید در راستای افزایش اعتبار دانشگاه علوم قرآن و حدیث تلاش داشته باشیم، گفت: این امر نیازمند مشارکت تمام اعضای دانشگاه است. ما میراث‌دار آیت‌الله ری‌شهری هستیم و لذا باید در جهت حفظ این میراث تلاش بی‌وقفه کنیم. ما باید آینده‌نگری را در کارهای خود لحاظ کنیم.

وی با تأکید بر اینکه رشته قرآن و حدیث باید در کنار همدیگر باشند، گفت: قرآن و حدیث هر دو یادگار پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله هستند و نباید یکی را گرفت و دیگری را رها کرد.

قاضی عسکر درباره ضرورت معرفی و تبلیغ دانشگاه قرآن و حدیث گفت: خیلی از افرادی که از قشر مذهبی با آنها تعامل دارم، از وجود چنین دانشگاهی و یا فعالیت‌های آن آگاهی ندارند و ضروری است در این راستا اقدامات لازم را انجام دهیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ره) درباره اهمیت پاسخگویی به شبهات جوانان و دانشجویان گفت: اگر ما امروز شبهات آنها را پاسخ ندهیم، رفته رفته اعتقاد جوانان از دست می‌رود. حوزه مسائل اعتقادی و سیاسی در کنار یکدیگر مهم است. وقتی جوانان ما لیست دارایی یک مقام مسئول را می‌شنوند و این خبر را باور می‌کنند، اعتمادشان به نظام و مسئولان به شدت آسیب می‌بیند.

سرفصل رشته «علوم و معارف حدیث شیعه» تصویب شده و آماده اجرا است

حجت‌الاسلام مسعودی در این نشست با اشاره به علم و علم‌آموزی گفت: خداوند در آیاتی از قرآن از تعلیم کتاب سخن گفته است، از جمله آنکه یکی از فلسفه‌های بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله را تعلیم کتاب و حکمت معرفی می‌کند: «یُعَلِمُهُمُ الکِتابَ وَ الحِکمَهَ». ما در عین حال که باید معلم فرزندان خود باشیم، باید عامل تزکیه آنها هم باشیم. تزکیه را اکثراً دو معنایی می‌بینند؛ یعنی پاک کردن و رشد دادن. بنده تزکیه را حرص کردن می‌دانم، حرصی که به رشد می‌انجامد. وظیفه ای که در قبال شاگردان داریم، حرص کردن است. بندهای رفتاری و اخلاقی که آویزان افراد می‌شود، مانع حرکت آنهاست.

در انتهای این برنامه از اساتید برتر دانشگاه قرآن و حدیث تقدیر به عمل آمد.

قاضی عسکر: باید پاسخگوی شبهات جوانان و دانشجویان باشیم 2
قاضی عسکر: باید پاسخگوی شبهات جوانان و دانشجویان باشیم 3