جمعه 1 تیر 1403

قالیباف: در حوزه دفاعی همه کشورها حسرت قدرت ما را می‌خورند

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
قالیباف: در حوزه دفاعی همه کشورها حسرت قدرت ما را می‌خورند

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همانطور که در حوزه دفاعی توانسته‌ایم در یک قدرت بالای بازدارندگی فعال در منطقه و جهان باشیم که همه کشورها حسرت این قدرت ما را می‌خورند، می‌توان این تجربه را در عرصه پیشرفت همه جانبه تکرار کرده و در این مسیر با هم گام برداریم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران یک بازیگر اصلی در صحنه منطقه و بین المللی است، گفت: امروز می توان با افتخار بیان کرد که ایران سربلند از رویکرد حفظ بقا عبور کرده و به بلوغ رسیده که می توان در گام دوم انقلاب اسلامی حرکت را به سمت پیشرفت و در حقیقت از پایایی به سمت پویایی برد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف شنبه - 26 خرداد 1402 - در برنامه «با مردم» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: تاریخ چند هزار ساله کشور پهناور و بزرگ ما، ایران عزیز همراه با مبارزات و سختی ها و فرودها بوده و امروز کشوری آزاد مستقل و آباد هستیم. این تلاش ها در دوران 45 ساله انقلاب اسلامی رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

وی ادامه داد: پیام انقلاب فراخوانی یک حرکت بزرگ برای ساختن آینده‌ای متفاوت از گذشته بود و به خاطر همین پیام مورد حمله معارضان داخلی و تهاجم خارجی قرار گرفت؛ ما 8 سال جنگ سخت را در یک نبرد نابرابرانه پشت سر گذاشته و 35 سال دیگر را در جنگ نیابتی و فشارهای جنگ شناختی و در راس آن در یک تحریم ظالمانه اقتصادی بودیم.

قالیباف بیان کرد: دشمنان به دنبال این بوده که ملت ما را از آینده خود ناامید و از گذشته خود پشیمان کرده و آن ها را پریشان کنند، اما ایران عزیز و ملت ما همچنان سروی بلندقامت و مستحکم ایستاده و از همه سختی ها و دشمنی ها عبور کرده و اقتدار و بزرگی خود را در اوج نگه داشته اشت.

وی ادامه داد: ایران عزیز و قوی ما با قدرت کسب کرده، ایده مقاومت و عمل به وعده صادق و جغرافیای سیاسی منحصر به فرد منطقه‌ای و جهانی یک بازیگر اصلی در صحنه منطقه و بین المللی است. امروز می‌توان با افتخار گفت که ایران سربلند از رویکرد حفظ بقا عبور کرده و به بلوغ رسیده و می‌توانیم در گام دوم انقلاب اسلامی حرکت را به سمت پیشرفت و در حقیقت از پایایی به سمت پویایی برسیم.

اجازه نمی دهیم دشمنان «ایران جان ما» را دور بزنند

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: هرگز اجازه نمی دهیم دشمنان و بدخواهان ایران و اسلام «ایران جان ما» را دور بزنند.

قالیباف توضیح داد: همانطور که در حوزه دفاعی توانسته‌ایم در یک قدرت بالای بازدارندگی فعال در منطقه و جهان باشیم که همه کشورها حسرت این قدرت ما را می‌خورند، می توان این تجربه را در عرصه پیشرفت همه جانبه تکرار کرده و در این مسیر با هم گام برداریم.

وی اضافه کرد: در آغاز تجاوز دشمن و دفاع مقدس بدون سازماندهی و حداقل تجهیزات به سمت جبهه رفتیم؛ همه ما باور و ایمان داشتیم و گوش به فرمان و با انگیزه برای دفاع از وطن و انقلاب و ناموس مان بودیم. اینگونه کنار هم قرار گرفتیم و بعد سازماندهی و آموزش پیدا شد؛ ایستادیم و سرنوشت جنگ تغییر کرد و خرمشهر آزاد شد. تجهیزات نداشتیم و از دشمن غنیمت گرفتیم.

قالیباف اظهار کرد: آن روز حداکثر توپخانه 15 کیلومتری داشتیم و امروز موشک های نقطه زن و با برد بیش از 2 هزار کیلومتر داریم که بر سر دشمنان و بدخواهان ما و بشریت، فرود می آید؛ همان اراده و فرهنگ ادامه پیدا کرد و امروز قدرتی داریم که حسرت کشورهای منطقه است.

ادامه دارد...

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.