سه‌شنبه 17 مهر 1403

قانون شعاع 120 کیلومتر صنایع قدیمی است / باید در شهر تهران صنایع جدید احداث کرد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
قانون شعاع 120 کیلومتر صنایع قدیمی است / باید در شهر تهران صنایع جدید احداث کرد

نماینده مردم تهران گفت: در سال 1346 قانون شعاع 120 کیلومتر صنایع مطرح شد که باید تغییر کند، با استاندارد‌های آلودگی هوا میتوان میزان آلودگی‌ها را مشخص کرد، و در شهر تهران صنایع جدید احداث کرد.

ایزدخواه گفت: اختصاص تسهیلات راه ایجاد اشتغال نیست، از سال 1379 تا کنون اختصاص تسهیلات برای ایجاد اشتغال به هدف اصابت نمیکند و نتیجه نداشته است.

وی افزود: رویکرد فعلی باید تغییر کند، هزینه‌های تکلیفی در جا‌هایی داریم که اگر آن‌ها را مدیریت کنیم، اشتغال ایجاد میشود، در دولت نهم برای اسقاط خودرو 11 هزار شغل ایجاد شد.

نماینده مردم تهران گفت: آمار ظرفیت شهرک‌های تخصصی صنعتی خصوصی، بیشتر از شهرک‌های دولتی است و میزان رکودشان کمتر است، املاک مازاد دولتی بسیار است و باید برای ایجاد شغل فروخته شود.

وی گفت: در سال 1346 قانون شعاع 120 کیلومتر صنایع مطرح شد که باید تغییر کند، با استاندارد‌های آلودگی هوا میتوان میزان آلودگی‌ها را مشخص کرد، و در شهر تهران صنایع جدید احداث کرد.

به گفته‌ی ایزدخواه، بیشترین حمایت از صنایع دستی را کمیته امداد دارد، اما در بازار فروش فقط یک بازار فروش فرش دارد، این بدین معناست که سایر مشاغل در رسیدن به بازار فروش حمایتی ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری