چهارشنبه 18 مهر 1403

قدردانی ظریف از اندیشمندان کشور / دولت چهاردهم گوش شنوای متخصصان است

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
قدردانی ظریف از اندیشمندان کشور / دولت چهاردهم گوش شنوای متخصصان است

اقتصادنیوز: معاون راهبردی رئیس جمهور، دولت چهاردهم را گوش شنوای همه متخصصان و اندیشمندان کشور دانست و از ارائه‌های سیاستی اندیشکده‌ها برای حل مسائل کشور قدردانی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف روز سه شنبه 17 مهر 1403 در نشست با هماهنگی جامعه اندیشکده‌ها و به دعوت اداره کل سیاست‌پژوهی و شبکه ملی اندیشکده‌ای با تأکید بر لزوم گفت‌وگو و تعامل مستمر اندیشکده‌ها با دولت، انتقال دانش و محصولات سیاستی اندیشکده‌ها به بدنه دولت را از مأموریت‌های معاونت راهبردی ریاست جمهوری عنوان کرد.

وی دولت جدید را گوش شنوای همه متخصصان و اندیشمندان کشور دانست و از ارائه‌های سیاستی اندیشکده‌ها برای حل مسائل کشور قدردانی کرد.

ظریف همچنین پیگیری طرح‌های اولویت‌دار عنوان‌شده در این نشست را در دستور کار نشست‌های بعدی عنوان‌کرد.

در جریان این نشست نمایندگان اندیشکده‌ها، با بیان دغدغه‌های زیست‌بوم اندیشکده‌ای کشور درباره پژوهش‌هایی از اندیشکده‌ها برای حل مسائل ایران توضیحاتی ارائه دادند.

محمد امین صمیمی مدیرکل اداره سیاست‌پژوهی و شبکه اندیشکده‌ای در این نشست با اشاره به لزوم نشست با جامعه اندیشکده‌ای، توضیحاتی درباره «رویداد ملی اندیشکده‌ها» و موضوع تامین مالی پایدار اندیشکده‌ها ارائه داد.

خبر مرتبط تاکید ظریف بر حضور در مجامع بین المللی / یا خودتان از منافع تان دفاع می‌کنید یا دیگران منافع شما را معامله می‌کنند

اقتصادنیوز: معاون راهبردی رئیس جمهور گفت: در روابط جهانی و مذاکرات بین‌المللی یا خودتان با حضور از منافع خود دفاع می‌کنید یا دیگران منافع شما را معامله می‌کنند.

علی سعد از خانه اندیشه‌ورزان نیز توضیحاتی درباره فعالیت‌ها و خدمات اندیشکده‌ها ارائه کرد و به معرفی نمایندگان اندیشکده‌ها پرداخت.

بحران‌ها و چالش‌های پیش روی کشور در بخش انرژی، پژوهش‌هایی در بخش حکمرانی فضای مجازی، نارضایتی‌های اجتماعی، امنیت اقلیم و امنیت آب، امنیت غذایی و کشاورزی، اقتصاد دیجیتال، طراحی مداخلات رفتاری، تحلیل داده و هوش مصنوعی، حکمرانی داده‌ها از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

برگزاری مستمر نشست‌های هفتگی برای ارائه طرح‌های سیاستی و دیدار معاون راهبردی با اندیشکده‌های فعال، از برنامه‌هایی است که در دستور کار معاونت راهبردی دولت چهاردهم قرار دارد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
قدردانی ظریف از اندیشمندان کشور / دولت چهاردهم گوش شنوای متخصصان است 2