یک‌شنبه 8 مهر 1403

«قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابومهدی المهندس به روی آنتن افق

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
«قهرمانان مقاومت» با روایتی از شهید ابومهدی المهندس به روی آنتن افق

مجموعه مستند «قهرمانان مقاومت» درباره فرماندهان شاخص جبهه مقاومت ساخته شده و در هر قسمت به زندگی و مبارزات یکی از آنها می‌پردازد. نخستین قسمت این مجموعه که امروز 8 مهرماه روی آنتن می‌رود «ابومهدی المهندس» نام دارد و زندگی شهید ابومهدی المهندس را به تصویر می‌کشد.

جمال جعفر محمدعلی آل ابراهیم مشهور به «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده حشد الشعبی عراق بود. او از اعضای حزب الدعوه الاسلامیه و مجلس اعلای اسلامی عراق و از پایه‌گذاران کَتائب حزب‌الله عراق و حشد الشعبی بوده است. وی از تأثیرگذارترین فرماندهان عراقی در بیرون راندن داعش از عراق بود.

پس از تشکیل الحشد الشعبی، المهندس به عنوان جانشین فرمانده انتخاب شد و به صورت دائم در همه جبهه‌های نبرد شرکت می‌کرد. بسیاری از این گروه‌های شیعه به‌طور مستقل در عراق و به خصوص علیه نیرو‌های ائتلاف فعالیت داشته‌اند. در 26 نوامبر 2016 با اکثریت آرای مجلس عراق به عنوان یک سپاه جدا از ارتش رسمیت پیدا کرد. شهید ابومهدی المهندس در برنامه‌ریزی و اجرای عملیات نابودی گروه تروریستی داعش در عراق نقش برجسته‌ای داشت و دقیقا در همین زمان دولت آمریکا او را در لیست ترور خود قرار داد.

«قهرمانان مقاومت» یکشنبه تا چهارشنبه ساعت 14 از شبکه افق پخش می‌شود.