جمعه 14 اردیبهشت 1403

قوه قضاییه در راستای شفافیت بورسی نقش چشم‌گیری داشت

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
قوه قضاییه در راستای شفافیت بورسی نقش چشم‌گیری داشت

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: اقدامات قوه قضاییه باعث شد که اتفاقاتی در راستای اجرای نمایش مظنه‌های خرید و فروش سهام رخ داده و به نوعی عدالت اطلاعاتی و شفافیت در بورس مدنظر قرار گیرد.

مسلم صالحی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اجرای نمایش نامحدود مظنه‌های خرید و فروش سهام و عدالت اطلاعاتی در این بازار پیرو دستورات موثر رئیس دستگاه قضا، اظهارکرد: یکی از عواملی که می‌تواند منشأ فساد و بی عدالتی در هر سیستمی باشد، عدم شفافیت در ابعاد مختلف است.

وی افزود: یکی از ابعادی که قطعاً می‌تواند منشأ فساد و رانت باشد عدم شفافیت اطلاعاتی و مالی در مباحث بورسی است.

این نماینده مجلس بیان کرد: از شروع به کار مجلس یازدهم یکی از خواسته‌های اصلی نمایندگان و به ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس بحث شفاف‌سازی اطلاعات در سازمان بورس بوده است، لذا ما می‌شنیدیم که سهامداران مختلف و فعالان بازار سرمایه از این که برخی افراد به دلیل عدم شفافیت اطلاعاتی، از اطلاعات به عنوان ابزار رانت استفاده کرده و یا سیگنال فروشی در فضا‌های مجازی و فضا‌های واقعی می‌کنند، ناراضی هستند.

عضو ناظر مجلس در شورای بورس در مجلس اظهارکرد: الحمدالله قوه قضاییه و در راس این قوه حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای نسبت به این امر واقف شدند و نسبت به آن حساسیت نشان دادند چراکه همه افرادی که در بازار بورس فعال هستند این حق را دارند که به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کرده و یک نوع شفافیت اطلاعاتی در سازمان بورس وجود داشته باشد.

صالحی بیان کرد: بنابراین اقدامات قوه قضاییه با آنچه که مدنظر بود باعث شد که الحمدالله اتفاقاتی در راستای نمایش مظنه‌های خرید و فروش سهام رخ داده و به نوعی عدالت اطلاعاتی و شفافیت در بورس مدنظر قرار گیرد لذا ما اقدامات قوه قضاییه در این بخش را به فال نیک می‌گیریم.

وی تأکید کرد: قطعاً این شفافیت اطلاعاتی و این عدالت دسترسی به اطلاعات بورسی می‌تواند زمینه‌ای را برای افزایش انگیزه فعالین بورسی ایجاد کند.