جمعه 8 تیر 1403

قیمت جدید دلار اعلام شد | بازار ارز چطور پیش بینی می شود؟

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
قیمت جدید دلار اعلام شد | بازار ارز چطور پیش بینی می شود؟

در روز امروز، قیمت مبادله‌ای دلار به 46 هزار و 19 تومان و قیمت حواله دلار نیز به 42 هزار و 953 تومان رسید.

در روز دوشنبه 4 تیر 1403، در مرکز مبادله ارز و طلا، قیمت دلار مبادله‌ای با ثبات نسبت به روز کاری قبل به میزان 46 هزار و 19 تومان و حواله دلار نیز به میزان 42 هزار و 953 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به 49 هزار و 185 تومان و نرخ حواله یورو نیز به 45 هزار و 924 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 526 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 695 تومان است.

دلار در بازار ازاد تا این لحظه 60 هزار 450 یورو64 هزار 700 تومان قیمت گذاری شده است

پیش بینی قیمت دلار در بازار

کارشناسان اقتصادی روند رفت و برگشتی قیمت این اسکناس را حالت انتظاری بازار تعبیر می‌کنند. به اعتقاد معامله‌گران رشد قیمت دلار در روز یکشنبه متاثر از رشد محدود تقاضاست و بازار توان لازم را برای صعود به کریدور ششم را ندارد.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: قیمت دلار روز یکشنبه با افزایش 500 تومانی بازگشایی شد و در ادامه معاملات، با رشد پلکانی از نیمه کانال 9 از کریدور پنجم عبور کرد. این رشد پلکانی بر سایر ارزهای مهم بازار نیز اثر صعودی گذاشت.

معامله‌گران به اثرگذاری رفتار درهم بر قیمت دلار تاکید می‌کنند و معتقدند درهم لیدر رشد اسکناس آمریکایی شده است. تحلیلگران بازارهای مالی می‌گویند اگر ریتم درهم صعودی باشد، امکان خیز قیمت اسکناس آمریکایی به کریدور بالاتر وجود دارد؛ اما کارشناسان اقتصادی با توجه به انتخابات پیش رو امکان تغییر کریدور برای دلار را ضعیف می‌دانند.

پیش بینی قیمت دلار

بررسی بازار ارز در روز یکشنبه 3 تیر حکایت از تعداد بالای خریداران دلار و یورو داشت و فروشندگان وزن کمتری در بازار داشتند. همچنین معاملات فردایی رونق داشت و چند پله بالاتر از قیمت روز یکشنبه معامله می‌شد.

بازیگران بازار ارز می‌گویند دلار در بازار کم نیست و همین موضوع منجر به تثبیت قیمت اسکناس آمریکایی در روزهای آتی خواهد شد. کارشناسان اقتصادی معتقدند در تابستان رشد تقاضا کار را برای بازارساز سخت می‌کند و در صورتی که کاندیدای موافق برجام و ارتباط با غرب پیروز انتخابات شود دلار را کاهشی می دانند؛ در غیر این صورت روند دلار در تابستان صعودی پیش‌بینی می‌شود.

تتر و دلار در یک خط ایستادند

گفتنی است قیمت درهم روز یکشنبه افزایش 170 تومانی داشت و با رقم 16 هزار و 310 تومانی معامله شد. قیمت تتر با رشد 350 تومانی با دلار در یک خط قرار گرفت و روی رقم 59 هزار و 750 تومانی معامله شد. قیمت پوند انگلیس افزایش 700 تومانی داشت و در سطح 75 هزار و 750 تومانی ایستاد و یورو نیز با رشد 500 تومانی یک کانال صعود کرد و روی رقم 64 هزار 50 تومانی معامله شد.

گفتنی است اسکناس دلار در دومین روز هفته با رقم 46 هزار و یک تومان و حواله دلار نیز با رقم 42 هزار و 952 تومانی عرضه شد و تغییر قیمت نداشت.