دوشنبه 23 مهر 1403

قیمت 34 قلم کالا در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
قیمت 34 قلم کالا در چهارمحال و بختیاری افزایش یافت

شهرکرد - ایرنا - معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: قیت 34 قلم کالا در این استان اردیبهشت امسال نسبت به ماه‌های گذشته روند افزایشی پیدا کرد.

حسن شمسی‌پور روز پنجشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار این استان افزود: پنج قلم از این تعداد بین یک تا پنج درصد افزایش و 29 قلم کالا بیش از پنج درصد افزایش قیمت داشته است.

وی ادامه داد: حبوبات شامل لوبیا چیتی، لپه و عدس، برنج، پرتقال شمال و جنوب، سیب درختی، گوشت گوساله و گوسفند، شکر، روغن، سبوس گندم، آهن آلات و لوازم خانگی شامل کالاهایی است که با افزایش قیمت مواجه بوده است.

شمسی‌پور خاطر نشان کرد: 28 قلم کالا نیز در استان با کاهش قیمت مواجه بود که مرغ، تخم‌مرغ و جوجه یک روزه از جمله این محصولات بوده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به کمبود برنج خارجی در استان، اظهار داشت: در خصوص برنج هندی، سهمیه‌ای که برای استان در نظر گرفته شده تنها برای مصرف خانگی است و سهمیه‌ای برای رستوران‌ها و هتل‌ها وجود ندارد.

شمسی‌پور، سرانه ماهانه مصرف برنج در استان را سه هزار تن اعلام کرد و افزود: در مجموع برنج با قیمت تنظیم بازار جوابگوی نیاز استان نیست و با کمبود مواجه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: افزایش قیمت برنج خارجی و کمبود آن در بازار باعث افزایش قیمت برنج ایرانی نیز شده است که برای رفع این مشکل راهکارهای که می‌توان ارائه داد این است که با ارز مبادله‌ای برنج خارجی وارد استان کنیم.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری، هم اینک هر کیلو گوشت گوسفند با قیمت مصوب 85 هزار تومان، گوشت مرغ 11 هزار و 400 تومان، تخم‌مرغ هشت هزار تومان و شکر بسته‌بندی 6 هزار و 400 تومان در این استان عرضه می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*