یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

لحن مثبت خبر صدا وسیما درباره کودتاهای آفریقا

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
لحن مثبت خبر صدا وسیما درباره کودتاهای آفریقا

در پی کودتایی دیگر در یک کشور آفریقایی و این بار در گابن از اخبار و تحلیل های صدا وسیما این گونه برمی‌آید که با نگاه مثبت به این اتفاق می‌نگرند و کودتا را نه به معنی حذف دولت قانونی و روی کار آمدن نظامیان که کوتاه کردن دست غرب و به ویژه فرانسه از این کشورها ارزیابی می‌کنند.

عصر ایران - در پی کودتایی دیگر در یک کشور آفریقایی و این بار در گابن از اخبار و تحلیل های صدا وسیما این گونه برمی‌آید که با نگاه مثبت به این اتفاق می‌نگرند و کودتا را نه به معنی حذف دولت قانونی و روی کار آمدن نظامیان که کوتاه کردن دست غرب و به ویژه فرانسه از این کشورها ارزیابی و به واکنش مردم استناد می‌کنند.

احتمالا گفته خواهد شد گابن و نیجر چه ربطی به ما دارد و چرا از خبر کودتا در این دو کشور با لحن مثبت یاد می‌شود؟

علت را باید در نارضایتی کشورهای غربی و مشخصا فرانسه از این دو کودتا دانست چرا که مطابق قانونی نانوشته بخش قابل توجهی از آفریقا حیاط خلوت فرانسوی‌ها بوده و برخی معتقدند روسیه به تلافی حمایت غرب از اوکراین سراغ آفریقا رفته و از مخالفان حکومت های غرب‌گرا در کشورهای درجه دوم و سوم آفریقایی حمایت می‌کند.

در گزارشی که در بخش خبری ساعت 14 شبکه اول سیما پخش شد خبرنگار می‌کوشید به بیننده القا کند که به این کودتاها نباید با ذهنیت منفی بنگریم چرا که مردم شان خوش‌حال‌اند.

این کودتا به 55 سال حکمرانی پدر و پسر بونگو در کشور گابن پایان داد. عمر بونگو از سال 1967 تا 2009 (به مدت 42 سال) و سپس پسرش علی بونگو هم به مدت 14 سال یعنی از سال 2009 تا 2003 (زمان کودتا) در قدرت بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کودتا در گابن: پایان حکومت 55 ساله پدر و پسر / جلوگیری از دوره سوم ریاست جمهوری علی بونگو / هشتمین کودتای افریقا در 3 سال تماشاخانه

بلیط هواپیما نیست / مقصر کیست؟ (فیلم)

خطوط هوایی ژاپن مقام اول جهان را کسب کرد (فیلم)

فیلم های دیگر
لحن مثبت خبر صدا وسیما درباره کودتاهای آفریقا 2
لحن مثبت خبر صدا وسیما درباره کودتاهای آفریقا 3
لحن مثبت خبر صدا وسیما درباره کودتاهای آفریقا 4
لحن مثبت خبر صدا وسیما درباره کودتاهای آفریقا 5
لحن مثبت خبر صدا وسیما درباره کودتاهای آفریقا 6