دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

لزوم استفاده از حمل و نقل عمومی در روزهای پایانی سال / آیا تصادفات فوتی افزایش داشته است؟

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
لزوم استفاده از حمل و نقل عمومی در روزهای پایانی سال / آیا تصادفات فوتی افزایش داشته است؟

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: طی تحقیق مشخص شد که در 5 روز پایانی سال، روزی 3 نفر از شهروندان در حوادث و تصادفات رانندگی فوت کرده اند.

سرهنگ احسان مومنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: شهروندان گرامی تمام کار‌های اداری خود را به روز‌های پایانی سال موکول نکنند و اگر امکان دارد کار‌های اداری خودشان را زودتر انجام دهند و یا اگر می‌توانند بعد از تعطیلات عید و یا از طریق بستر اینترنت اقدامات خود را انجام دهند.

وی افزود: به سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی پیشنهاد می‌کنیم که خدمات و اقدامات خود را در بستر اینترنت فراهم نمایند تا مردم بتوانند از این طریق کار‌های خود را انجام دهند تا کمتر در سطح معابر تردد داشته باشند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: اگر شهروندان ناچار به آمدن به سطح شهر شدند حتما از حمل و نقل عمومی برای تردد‌های خود استفاده نمایند.

وی یاداور شد: باید از تجربیات سال‌های گذشته استفاده نماییم تا با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان، شاهد کاهش تصادفات و سوانح در سطح معابر باشیم.

وی افزود: در روز‌های پایانی سال مسلما ترافیک سنگین تری را شاهد خواهیم بود و این موضوع به علت آن است که مردم جهت خرید مایحتاج شب عید خود بیشتر در سطح معابر شهری تردد دارند و خیلی از مردم دوست دارند که خیلی از کار‌های اداری خودشان را قبل از شروع سال جدید به سرانجام برسانند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: به همین خاطر در 5 روز پایانی سال ترافیک سنگین تری را نسبت به دیگر ایام شاهد هستیم.

وی گفت: در این بررسی‌ها که از آمار تصادفات چند ساله تصادفات فوتی صورت گرفت مشخص شد در 5 روز پایانی سال، روزی 3 نفر از شهروندان در حوادث و تصادفات رانندگی فوت کرده اند.

وی گفت: در این ایام به خاطر اینکه ترافیک سنگین تری وجود دارد سرعت‌ها کم است و تصادفات راننده خودرو و سرنشین خودرو در این ایام نداشتیم و این آمار مربوط به عابرین پیاده و رانندگان موتورسیکلت بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری