یک‌شنبه 15 مهر 1403

لزوم تشریح و تبیین ریشه های عفاف و حجاب / عفاف و حجاب رابطه مستقیم با آسیب های اجتماعی دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
لزوم تشریح و تبیین ریشه های عفاف و حجاب / عفاف و حجاب رابطه مستقیم با آسیب های اجتماعی دارد

فرشته همتی گفت: نیاز امروز کشور اقناع سازی است و باید به تبیین و تشریح ریشه های عفاف و حجاب پرداخته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، فرشته همتی امروز سه شنبه در همایش زنان و دختران فاطمی که در ورزشگاه آزادی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: حجاب یک مسئله اجتماعی و حق تمام شهروندان است که جامعه ای سالم و به دور از هر گونه آشوبی داشته باشند و با آرامش خاطر در جامعه حضور پیدا کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) افزود: امیدوارم زنان جامعه اسلامی و ایران عزیزمان الگویی برگرفته از آموزه های دینی و تعالیم قرآنی سرلوحه زندگی خود قرار بدهند تا بتوانند با نشاط کامل و در امنیت و آرامش خاطر در عرصه های مختلف فرهنگی، علمی، ورزشی و... نقش آفرینی کنند واین مهم جز با الگو گیری از اسوه زنان عالم حضرت زهرا (س) میسر نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر فرمان به حجاب و رعایت عفاف داده شده از روی جهل و اذیت بشر نبوده بلکه در این مورد مصالح و فواید فراوانی نهفته است که رعایت آنها افراد جامعه را به سمت کمال و سعادت هدایت می کنند و ترک آنها موجب سقوط و زوال بشریت از ارزش‌های انسانی و محرومیت از رسیدن به کمالات دنیوی و اخروی است.

همتی گفت: جدایی و فاصله گرفتن انسان از آموزه های دینی سبب می شود تا فرد و خانواده و به تبع آن جامعه انسانی دچار زیان هایی شود که زمینه تباهی و انحطاط بشریت را به دنبال دارد.

وی بیان داشت: شاید علت و باعث بسیاری از بی حجابی ها و بی عفتی ها نداشتن شناخت کافی نسبت به عفاف و حجاب است که متاسفانه مروجین و معتقدین حجاب و عفاف و مردم متدین و متولیان فرهنگی در کمیت و کیفیت عرضه و تبلیغ این دو مهم به خوبی عمل نکرده اند و از طرفی جبهه مقابل بسیار محکم و به طور جدی در ترویج و تبلیغ بی حجابی تلاش کرده اند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) عنوان کرد: نیاز امروز کشور اقناع سازی است و باید به تبیین و تشریح ریشه های عفاف و حجاب پرداخته شود.

عفاف و حجاب رابطه مستقیم با آسیب های اجتماعی دارد و قطعا عدم توجه به عفاف و حجاب افزایش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

انتهای پیام /