یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

لزوم حمایت از فعالان تولید محتوا در فضای مجازی / همه دستگاه‌ها باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
لزوم حمایت از فعالان تولید محتوا در فضای مجازی / همه دستگاه‌ها باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند

حجت الاسلام محمدعلی نکونام با اشاره به فضای مجازی گفت: ما در این زمینه با مشکل مواجه هستیم و برای کاهش دغدغه‌ها حاکمیت باید این فضا را کنترل کند، اما تولید محتوا در فضای مجازی بسیار مهم است و باید فعالان تولید محتوا مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری صبح امروز در ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در مساجد، کانون‌های مساجد و دیگر عرصه‌ها امر به معروف و نهی از منکر باید مدنظر قرار گیرد و یک به هم پیوستگی گسترده و عظیم محلی برای رفع مشکلات محله ایجاد شود.

وی بیان داشت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آرام آرام به سمت نقش‌آفرینی در زمینه وظایف خود حرکت می‌کند. نکونام با اشاره به اینکه این موضوع که اگر در مجموعه‌ای منکری صورت گرفت، متولی دستگاه دعوت می‌شود و یادآوری و تذکر به‌صورت محترمانه از سوی اعضا صورت می‌گیرد بسیار ارزشمند است اضافه کرد: اصلاح دستگاه‌ها از این طریق بسیار مهم است و باید با نظارتی گسترده صورت گیرد و اجازه داده نشود تعداد منکرها افزایش یابد و فقط یکی از آن‌ها به ستاد احیا اعلام شود. نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید عرصه‌ای فراهم شود که مدام منکرات رخ داده به دست ستاد برسد و لازمه آن تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها است، تا از این طریق طلایه‌داران فعال و وارد میدان شوند. امام جمعه شهرکرد گفت: طلایه‌داران باید همه مسائل را به دبیرخانه اطلاع دهند و در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد. وی ادامه داد: شوراها قبلا تشکیل شده‌اند و باید شناسایی و احیا شوند، چراکه فعالیت این شوراها و طلایه‌داران دغدغمه‌مند اهمیت بالایی در پیشبرد اهداف امر به معروف و نهی از منکر دارد. نکونام تاکید کرد: ما اگر بخواهیم بسترساز شویم باید عرصه امر به معروف و نهی از منکر عرصه‌ای اجتماعی شود و فضایی در کوچه و خیابان، اداره و کارخانه ایجاد شود که همه بدانند این عرصه فعال است. امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: ناظرین بر امر به معروف و نهی از منکر باید خیرخواه باشند و مچ‌گیری را در کار خود نداشته باشند، چون اقدام این افراد در مقام اصلاح نیست بلکه به دنبال انتقام‌گیری صورت گرفته است. وی با بیان اینکه باید در ستاد احیا و طلایه‌داران روحیه اصلاح‌گری و سلامت‌محوری حاکم باشد، افزود: ترویج معاریف اهمیت بالایی دارد و فقط نباید بر منکرات تمرکز کرد. نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید براینکه در احیای امر به معروف و نهی از منکر کار جزیره‌ای نباید صورت داد و کار شورای فرهنگ عمومی، سپاه، کانون‌های مساجد، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و... همه در یک راستا است گفت: در برخی مواقع تداخلاتی ایجاد می‌شود که مشکل‌آفرین است و باید این تداخلات حل و فصل شود. وی یادآور شد: همه دستگاه‌ها باید ترویج معاریفی چون حجاب، کار جهادی، تربیت نسل جوان، حضور نسل جوان در نماز جمعه و... فعال باشد، همچنین باید به جوانان و نوجوانان برای نقش‌آفرینی در عرصه امر به معروف و نهی از منکر میدان داده شود. نکونام خاطرنشان کرد: رسانه ملی در این زمینه فعال است و به جد نقش‌آفرینی می‌کند، تولید محتواها با حساسیت در آن صورت می‌گیرد و دیگر ضدارزش‌ها در آن به نمایش، گذاشته نمی‌شود و ارزش‌ها هنرمندانه به نمایش در می‌آید. وی گفت: امروز استقلال صدا و سیما در افکار عمومی نقش بسته است و مردم به آن اطمینان دارند، چراکه دغدغه‌های مردم را بیان می‌کند. امام جمعه شهرکرد با اشاره به فضای مجازی عنوان داشت: ما در این زمینه با مشکل مواجه هستیم و برای کاهش دغدغه‌ها حاکمیت باید این فضا را کنترل کند، اما تولید محتوا در فضای مجازی بسیار مهم است و باید فعالان تولید محتوا مورد حمایت قرار گیرند. وی یادآور شد: تربیت مربی در استان اهمیت بالایی دارد و باید برای جوانان و افراد مستعد در این زمینه دوره‌های لازم گذاشته شود و بتوانند پشتیبان حلقه‌های صالحین و دیگر قسمت‌ها باشند.

انتهای پیام