جمعه 10 فروردین 1403

لطفی: اولین گام در تحقق «جهش تولید» کنار زدن بروکراسی پیچیده اداری است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
لطفی: اولین گام در تحقق «جهش تولید» کنار زدن بروکراسی پیچیده اداری است

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که سرمایه گذار برای دریافت یک مجوز چندین روز در راهروها اسیر باشد نمی‌توان امید به رونق تولید و جهش اقتصادی داشت.

حسن لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقداماتی که باید مجلس شورای اسلامی برای تحقق شعار «جهش تولید» انجام دهد، بیان کرد: در گام اول مجلس شورای اسلامی اگر بتواند موانع موجود بر سر راه تولید کنندگان را شناسایی کرده و آنها را از سر راه بردارد خدمت بزرگی به حوزه تولید کرده و گام بلندی در تحقق شعار «جهش تولید» برداشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: بروکراسی پیچیده اداری، قوانین پیچیده امور مالیاتی، امور پیچیده بانکی و قاچاق کالا از جمله عواملی است که هر یک می‌تواند به تنهایی سرمایه گذار را از حضور در عرصه‌ی تولید دلسرد کرده و به عنوان یک عامل بازدارنده و مانعی بر سر راه تحقق شعار «جهش تولید» محسوب شود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که سرمایه گذار برای اخذ مجوز چندین روز متوالی در راهروی اداره‌ها سرگردان می‌شوند مطمئنا هیچ گاه برای سرمایه گذاری در حوزه تولید مشتاق نخواهند بود. کارشناسی که خود در اداره استخدام شده و شغل دارد خیال‌اش راحت است و نسبت به سایر افراد بیکار توجهی ندارد.

لطفی در ادامه تاکید کرد: زمانی که در هر شهرستان و استان مجموعه‌ای واحد برای راه اندازی تولید شکل گرفت و هر اداره‌ای نماینده تام‌الاختیاری داشته و مدت صدور مجوز به یک روز تقلیل پیدا کرد آنگاه می‌توان سرمایه‌گذار را برای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید به میدان آورد و سپس موانع دیگر را از سر راه او برداشت.

وی ادامه داد: زمانی می‌توان نسبت به جذب سرمایه گذار در بازار داخل و رونق تولید امیدوار بود که به سمت کنار زدن موانع حرکت کنیم در غیر این صورت همه این عوامل به عنوان عاملی بازدارنده بوده و سرمایه گذار را از حضور در عرصه‌ی تولید دلسرد می‌کند.

انتهای پیام