چهارشنبه 4 مهر 1403

لهستان میزبان شطرنج سریع و برق‌آسیای زنان جهان شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
لهستان میزبان شطرنج سریع و برق‌آسیای زنان جهان شد

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون بین‌المللی شطرنج، از انتخاب لهستان به عنوان میزبان رقابت‌های قهرمانی زنان جهان در 2 رشته سریع و برق‌آسا در سال 2021 خبر داد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های شطرنج قهرمانی جهان در 2 بخش بلیتز و سریع هر ساله در روزهای پایانی سال میلادی برگزار می‌شود. این رقابت‌ها در چند دوره پیش در کشور روسیه برگزار شده بود.

سایت فدراسیون بین‌المللی شطرنج (فیده) در گزارشی با اشاره به برگزاری این رقابت‌ها در واپسین روزهای سال 2021 میلادی نوشت: فیده بسیار خوشحال است که لهستان مسابقات قهرمانی شطرنج زنان جهان را در 2 بخش رپید و بلیتز میزبانی خواهد کرد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده این مسابقات از 25 تا 31 دسامبر (4 تا 9 دی 1400) برگزار خواهد شد.

در ادامه این گزارش به نقل از «آرکادی دوورکوویچ» رییس فدراسیون بین‌المللی شطرنج آمده است: فیده صمیمانه از لهستان، کشوری با سنت‌های بزرگ شطرنج، به خاطر پیشنهاد میزبانی مسابقات قهرمانی علیرغم زمان کوتاه تشکر می‌کند. من مطمئنم که این یک رویداد فوق‌العاده خواهد بود.

پس از تایید میزبانی لهستان توسط فدراسیون جهانی، «موراویتسکی» نخست وزیر این کشور با بیان اینکه بازی شطرنج بخش مهمی از تاریخ لهستان است گفت: بسیار خوشحالم که کشور ما میزبان بهترین استادان بزرگ جهان برای مسابقات قهرمانی شطرنج برق آسا و سریع جهان خواهد بود.

پیش از این و در سال 2019 سارا خادم‌الشریعه نفر نخست ریتینگ شطرنج زنان ایران با حضور در این رقابت‌ها توانسته بود 2 مدال نقره را از آن خود کند.

وی در بخش سریع و برق‌آسا به عنوان نایب‌قهرمانی جهان رسید و در مجموع 2 رقابت مدال طلا کسب کرد. افتخاری که در آن سال موجب حیرت کارشناسان شد.

*س_برچسب‌ها_س*