یک‌شنبه 1 مهر 1403

لیست تخصص‌های میاندوآب

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
لیست تخصص‌های میاندوآب

امروزه همه افراد به‌دنبال صرف زمان اندک برای رسیدگی به امور خود هستند. انجام امور مربوط به پزشکی نیازمند زمان است و توسعه خدمات آنلاین پزشکی این امکان را برای همه افراد فراهم کرده است که با استفاده از این روش در وقت خود صرفه‌جویی کنند. شهروندان در تمامی نقاط ایران می‌توانند با بررسی‌های آنلاین به پزشک متخصص مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. در این مطلب قصد داریم در خصوص نحوه دسترسی شهروندان ساکن میاندواب به لیست تخصص‌های میاندواب و متخصصین فعال در این شهر از طریق سامانه های آنلاین اطلاعات لازم را ارائه نماییم.

لیست تخصصهای میاندوآب

  • تخصص ارتوپدی: تخصص ارتوپدی به پیشگیری، تشخیص، توانبخشی و درمان بیماری‌ها و آسیب‌های سیستم عضلانی و اسکلتی بدن انسان می‌پردازد.
  • تخصص پوست، مو و زیبایی: پزشک متخصص پوست، مو و زیبایی به بررسی و تشخیص مسائل و مشکلات مربوط به پوست، مو و ناخن می‌پردازد و پس از تشخیص با روش‌های گوناگون برای برطرف کردن آنها اقدام می‌کند.
  • تخصص اعصاب و روان (روانپزشکی): روان پزشکان تمامی اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی بیماران روانی را تشخیص داده و توسط روان‌کاوی و دارودرمانی به درمان این اختلالات می‌پردازند.
  • تخصص جراحی عمومی: جراحان عمومی معمولاً جراحی‌های بخش‌های مختلفی از بدن را انجام می‌دهند که نیازی به جراحی توسط متخصص در این جراحی‌ها نیست. جراحی‌های مختلفی از جمله جراحی گواتر، آپاندیس، هموروئید، سرطان کبد، سرطان مری و غیره از جمله این جراحی‌های عمومی هستند.
  • تخصص فلوشیپ سرطان شناسی دستگاه ادراری و تناسلی (اورانکولوژی): پزشکان حاذق در این تخصص، سرطان‌های دستگاه ادراری زنانه و مردانه و اندام‌های تناسلی مردانه را تشخیص داده و به درمان این سرطان‌ها می‌پردازند.
  • تخصص جراحی مغز و اعصاب: جراحان مغز و اعصاب به تشخیص و درمان تمامی آسیب‌های وارده بر مغز، نخاع، ستون فقرات و اعصاب پیرامونی می‌پردازند. این متخصصان بسته به نوع بیماری می‌توانند روش‌های درمان جراحی یا غیر جراحی را ارائه کنند.
  • تخصص مغز و اعصاب (نورولوژی): این متخصصین تشخیص و درمان بیماری‌ها و آسیب‌های وارد شده بر سیستم عصبی مرکزی و محیطی را بر عهده دارند. روش درمان این پزشکان به‌صورت دارو درمانی است و شامل جراحی نمی‌شود.
  • تخصص تصویربرداری (رادیولوژی): متخصص رادیولوژی فردی است که با استفاده از دستگاه‌های تصویربرداری حرفه‌ای مانند اشعه ایکس از قسمت‌های مختلف بدن عکس‌برداری کرده و با تفسیر این تصاویر قادر به تشخیص بیماری‌های مختلف است.
  • تخصص قلب و عروق: متخصص قلب و عروق فردی است که تخصص او تشخیص و درمان تمامی اختلالات مربوط به قلب و عروق خونی است. این پزشکان بیماری‌هایی همچون گرفتگی عروق، آریتمی، نارسایی‌های قلبی و مشکلات قلبی ارثی که در هنگام تولد همراه بیماران است را تشخیص داده و درمان می‌کنند.
  • تخصص کودکان و نوزادان: وظیفه اصلی متخصصان کودکان و نوزادان شناسایی بیماری‌های نوزادان، کودکان و نوجوانان و درمان آنها و همچنین پیشگیری از بروز بیماری و مراقبت از سلامت این گروه سنی است.
  • دکترهای پزشک عمومی: پزشکان عمومی برای درمان و پیشگیری از پیشرفت طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها تلاش می‌کنند و در برخی موارد اورژانسی به مداخله سریع در روند درمان بیماری کمک می‌کنند.
  • دکترهای تخصص فیزیوتراپی: این پزشکان متخصصین حرکت هستند و بررسی و ارزیابی اختلالات و آسیب‌های جسمی و حرکتی ناشی از بیماری‌های متنوع را با به‌کارگیری روش‌های درمانی گوناگون درمان کرده و به توانبخشی این بیماران می‌پردازند.
  • تخصص تغذیه: وظیفه اصلی این متخصصین ارائه رژیم غذایی مرتبط با سلامت بیماران و مراجعه کنندگان بر اساس وضعیت و شرایط خاص هر یک از بیماران است و از این طریق به درمان مشکلات جسمی ناشی از بیماری‌ها می‌پردازند.
  • تخصص روانشناسی: متخصصین روانشناسی به درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها و اختلالات روانی از جمله افسردگی، شیدایی، تمایل به خودکشی، اضطراب و پنیک و غیره از طریق روانکاوی و روش‌های مختلف دیگر می‌پردازند.
  • تخصص مامایی: مراقبت از مادران باردار و نوزادان پیش از بارداری، در حین بارداری و پس از زایمان وظیفه اصلی متخصصین مامایی است.
  • تخصص شنواییسنجی: این متخصصین که با نام ادیومتریست نیز شناخته می‌شوند به بررسی و تشخیص اختلالات شنوایی، پیشگیری و درمان مشکلات مربوط به شنوایی و توانبخشی افراد کم‌شنوا از طریق آموزش‌های لازم می‌پردازند.
  • پزشک دندانپزشک: تخصص دندانپزشکی به بررسی، تشخیص و درمان بیماری‌ها و اختلالات دهان و دندان می‌پردازد و بسته به نوع بیماری، زیر شاخه‌های تخصصی متنوعی دارد که از جمله این زیر شاخه‌ها می‌توان به تخصص‌های ارتودنسی، جراحی فک، ترمیم و زیبایی و درمان ریشه و ایمپلنت اشاره کرد.

دسترسی آنلاین به لیست نخصص‌های میاندواب و اخذ نوبت از آنها

حال که با تخصص‌های فعال در شهر میاندواب آشنا شدید، به سراغ معرفی روشی می‌رویم که دسترسی شما را به لیست نخصص‌های میاندوابراحت‌تر نموده تا بتوانید با این پزشکان و زمینه فعالیت آنها آشنا شده و در صورت نیاز از آنهاوقت ملاقات دریافت نمایید. وب‌سایت دکترتو یکی از منابع مطمئن برای دسترسی به لیست متخصصین تمامی شهرها از جمله شهر میاندوآب است و کاربران می‌توانند با مراجعه به سامانه دکترتو لیست نخصص‌های میاندوابرا مشاهده و اطلاعات لازم در خصوص روزوهای حضور در مطب یا مراکز درمانی، شماره تماس و حتی دریافت مشاوره آنلاین یا تلفنی با هر کدام از این پزشکان را دریافت نمایید. این سامانه نوعی رابط بین پزشک و بیمار است که بصورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات خود به عموم مردم و پزشکان محترم است.