چهارشنبه 4 مهر 1403

ماجرای تصویر منتشر شده از حرکت قطار مترو با درب باز چه بود؟

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
ماجرای تصویر منتشر شده از حرکت قطار مترو با درب باز چه بود؟

مدیر ایمنی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه درباره باز بودن یکی از قطارهای خط سه مترو در ایستگاه تئاترشهر حین حرکت توضیح داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته تصویری از باز بودن درب یکی از قطارهای متروی تهران حین حرکت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که موجب نگرانی شهروندان و مسافران مترو شد.

پس از انتشار این تصویر، شرکت بهره‌برداری مترو تهران به این موضوع واکنش نشان داد.

امیراحمدی، مدیر ایمنی شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در این باره اظهار کرد: به لحاظ فنی، حرکت قطار با درب باز امکان‌پذیر نیست اما در شرایط غیرعادی مانند نقص فنی، ازدحام جمعیت یا گیر کردن یک شی خارجی که مانع بسته شدن درب‌ها می‌شود، دو راهکار وجود دارد؛ یا باید قطار را از مسافران تخلیه کنیم یا آن را با رعایت اصول ایمنی و تا انتهای مسیر هدایت کنیم.

رایگان شدن اتوبوس و مترو برای دانشجویان و دانش‌آموزان ازفردا

وی افزود: با توجه به معدود بودن این موارد در سال، کاورهای ایمنی تهیه شده که مطابق دستورالعمل‌های ایمنی در مواقع لازم نصب می‌شوند همچنین در این شرایط با حضور همکاران و رعایت سرعت مجاز، حرکت قطار بدون نیاز به تخلیه مسافران انجام می‌شود؛ در حادثه‌ای که در یکی از قطارهای خط 3 مترو تهران در ایستگاه تئاتر شهر رخ داد، به دلیل نقص فنی، قطار با درب باز به حرکت ادامه داد.

امیراحمدی گفت: براساس طبق دستورالعمل‌های ایمنی، اگر امکان بسته شدن درب‌ها وجود نداشته باشد، یک "حائل ایمنی" نصب می‌شود و قطار تحت نظارت مرکز کنترل و فرمان تا ایستگاه پایانی هدایت می‌شود. در صورتی که مشکل فنی جدی باشد و برطرف نشود، پس از تخلیه مسافران در ایستگاه پایانی، قطار از خط خارج و برای تعمیر به محوطه تعمیرگاهی منتقل خواهد شد.