سه‌شنبه 8 آبان 1403

ماموریت 5 گانه پلیس برای حج امسال / به دستگاه‌های چهره زن مجهزیم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ماموریت 5 گانه پلیس برای حج امسال / به دستگاه‌های چهره زن مجهزیم

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری رئیس پلیس پیشگیری فراجا به مناسبت اعزام زائران به حج تمتع امروز دوشنبه شانزدهم خرداد ماه سال جاری برگزار شد. سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری فراجا در این نشست خبری اظهار کرد: از شیوع ویروس کرونا به بعد سفر حج متوقف شد و در حال حاضر قرار است که از 22 خرداد ماه حدود زائر به حج اعزام شوند. وی تصریح کرد: ماموریت پلیس فرودگاه...

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری رئیس پلیس پیشگیری فراجا به مناسبت اعزام زائران به حج تمتع امروز دوشنبه شانزدهم خرداد ماه سال جاری برگزار شد. سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری فراجا در این نشست خبری اظهار کرد: از شیوع ویروس کرونا به بعد سفر حج متوقف شد و در حال حاضر قرار است که از 22 خرداد ماه حدود زائر به حج اعزام شوند.

وی تصریح کرد: ماموریت پلیس فرودگاه کشور به مجموعه‌های مورد نظر ابلاغ شده است و هماهنگی‌های لازم نیز انجام شده است.

سرددر معصوم بیگی در ادامه یادآور شد: 5 ماموریت به پلیس فرودگاه‌ها ابلاغ شده است و یکی از آن‌ها تکریم زائرین و حجاجی است که به حج اعزام می‌شوند و محور دوم ابلاغی هماهنگی‌های برون سازمانی با مدیریت فرودگاه‌های کشور به ویژه با سازمان حج و زیارت است و بخشی از هماهنگی‌ها نیز در درون سازمان است.

وی اضافه کرد: محور سوم ماموریت پلیس فرودگاه‌های کشور تامین نظم و امنیت زائران و پیشگیری از سرقت است که برنامه ریزی دقیق صورت گرفته و محور چهارم هم که مربوط به زائران است این است که همراه داشتن هر گونه داروی کدئین دار، مشتقات و همچنین همراه داشتن موادمخدر ممنوع است و با ظرفیت‌های هوشمند کنترل خواهد شد و پلیس در این خصوص بسیار حساس است و توجیه زائران در کاروان‌ها توسط مدیران به صورت حضوری و همینطور از طریق پیامک انجام شده است.

فرمانده انتظامی پلیس فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: زائران 48 ساعت قبل از پرواز باید بار خود را به فرودگاه منتقل کرده تا پلیس بتواند اقدامات چک امنیتی را پیش از پرواز انجام دهد.

سردار معصوم بیگی تاکید کرد: همراهان برای بدرقه و همچنین استقبال زائران حتی الامکان به فرودگاه نیایند و با پلیس همکاری کنند.

وی یادآور شد: پلیس به دستگاه‌های چهره زن مجهز است و با افرادی که موادمخدر همراه داشته باشند به راحتی شناسایی شده و چه بسا از انجام سفر حج محروم شوند. فرمانده انتظامی پلیس فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: حمل 14 قلم دارو با زائران مثل قرص متادون و شربت متادون ممنوع است و همچنین قرص یا آمپول ترامادول، شربت اکسپکتورانت و قرص کدئین دار نیز ممنوع است.