سه‌شنبه 29 اسفند 1402

ماندانا دهقان: با درآمد لیگ دوچرخه سواری فقط می توان یک حلقه لاستیک خرید!

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ماندانا دهقان: با درآمد لیگ دوچرخه سواری فقط می توان یک حلقه لاستیک خرید!

قهرمان لیگ برتر دوچرخه سواری بانوان گفت: مبلغی که برای حضور در لیگ می گیریم آنقدر ناچیز است که اصلا نمی توانیم بر روی آن به عنوان منبع درآمد حساب کنیم.

ماندانا دهقان در گفت و گو با ایسنا درباره قهرمانی در لیگ برتر دوچرخه سواری جاده بانوان بیان کرد: در این مدت که مسابقه ای نبود تمریناتم را قطع نکرده بودم و به نوعی زور در پاهایم جمع شده بود. آخرین مسابقه ای که برگزار یک سال پیش بود. بنابراین اینکه اجازه دادند لیگ برتر برگزار شود خیلی خوشحال شدم. سطح رقابت هم بالا بود و تمام ملی پوشان حضور داشتند و من توانستم قهرمان شوم. با توجه به اینکه مسابقات خارجی نمی توانیم برویم هر چقدر مسابقات داخلی بیشتر برگزار شود به پیشرفت ما کمک می کند.

دهقان در پاسخ به این پرسش که اکثر تیم های حاضر در لیگ را هیات های استانی تشکیل می دادند. در این شرایط لیگ برای آنها منبع درآمد محسوب می شود یا خیر، تصریح کرد: هیات ها معمولا هزینه ایاب و ذهاب و تغذیه را می پردازند. ما باشگاه های بزرگی مثل سپاهان را در بخش مردان داریم که با یک دهم هزینه می توانند در بانوان هم تیمداری کنند. اگر قراردادها در لیگ مردان 40-50 میلیون است در بخش بانوان قراردادها، 5-6 میلیون است و نمی دانم چرا در بخش بانوان تیمداری نمی کنند.

او ادامه داد: از طرفی سطح دوچرخه سواری بانوان هم خیلی بالا رفته و مانند قبل نیست که در مسابقات قهرمانی آسیا یا دیگر رقابتهای بین المللی حرفی برای گفتن نداشته باشند. برای این لیگ نیز قرار است مبلغ یکی، دومیلیون پرداخت کنند که این مبلغ انقدر ناچیز است که پول بنزین ماشین من برای یک ماه رفتن به تمرین هم نمی شود. چون وقتی هر روز به تمرین می روم همسرم نیز به عنوان اسکورت همراه من است. بنابراین این پول فقط صرف بنزین می شود یا نهایتا بتوان یک حقله لاستیک و تیوپ خرید. در واقع مبلغی که می گیریم آنقدر نیست که بخواهیم به عنوان منبع درآمد روی آن حساب کنیم.

قهرمان استقامت و تایم تریل مرحله اول لیگ در مورد تداوم برگزاری رقابت های بانوان تاکید کرد: ما از خدا می خواهیم که قهرمانی کشور برگزار شود چون امتیاز بالایی برای رنکینگ جهانی دارد اما فکر نمی کنم امسال دیگر برگزار شود چراکه اتحادیه جهانی دوچرخه سواری که پروتکل هایی خود را برای برگزاری قهرمانی کشور تغییر نمی دهد. حالا اگر امکان برگزاری قهرمانی کشور نبود، استان های دیگر جایزه بزرگ برگزار کنند. هدف ما حتما جایزه نیست بلکه فقط می خواهیم مسابقه ای باشد که در آن شرکت کنیم. استان ها چند مسابقه جایزه بزرگ برای مردان درنظر گرفته اند، اگر برای بانوان هم میزبان شوند در نتایج سال آینده ما تاثیر گذار خواهد بود.

او در مورد غیبت رکابزنان ایران در مسابقات جاده قهرمانی جهان تصریح کرد: در قهرمانی جهان ورزشکاران قزاقستان، سوریه و ژاپن حضور داشتند. برایم جالب بود که دوچرخه سوار اهل سوریه که کشورش درگیر جنگ و مشکلات زیادی است، می تواند در قهرمان جهان شرکت کند اما ایران نباید نماینده ای داشته باشد. ما می توانستیم دو نفر را در بخش بانوان به این مسابقات اعزام کنیم و نمی دانم ایراد کار از کجا بود.

دهقان در پایان گفت: از همسرم حمید خمسه و مربی ام آقای سلیمانیان تشکر کنم. برنامه ی مربی ام علمی است و با آنها به خوبی پیش می روم. همسرم نیز بدون وقفه هر روز همراه من در تمرینات است.

انتهای پیام