دوشنبه 16 مهر 1403

ماهنشان با دمای 39 درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان زنجان ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ماهنشان با دمای 39 درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان زنجان ثبت شد

زنجان - ایرنا - رییس پیش‌بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته ماهنشان با میزان دمای 39 درجه سانتیگراد بالای صفر، گرمترین نقطه این استان در بین مراکز شهری این استان گزارش شد.

سونا صرفی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طی مدت یاد شده منطقه خیرآباد با میزان دمای 13 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنک‌ترین نقطه این استان به ثبت رسید.

وی به دمای فعلی شهر زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: میزان دمای فعلی شهر زنجان 28 درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر محسوسی نداشته است.

صرفی تصریح کرد: دمای این استان طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه /7 و 8 مرداد ماه جاری / نسبت به امروز / دوشنبه 6 مرداد ماه / بین 2 تا سه درجه سانتیگراد، کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: امروز صبح، آسمان این استان صاف تا قسمتی ابری است و از بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد که سرعت آن در برخی مناطق می تواند به آستانه 40 کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

صرفی ادامه داد: فردا / سه شنبه / نیز در نوبت صبح افزایش پوشش ابر و از ساعات بعدازظهر، رگبار باران را در برخی از نقاط این استان خواهیم داشت و روز چهارشنبه نیز میزان بارشها مقداری افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*