دوشنبه 16 مهر 1403

ماهنشان با دمای 40+ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه این استان ثبت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ماهنشان با دمای 40+ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه این استان ثبت شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته ماهنشان با دمای 40+ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه این استان ثبت شد.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طی مدت یاد شده شهر زنجان نیز با میزان دمای 15 درجه سانتیگراد بالای صفر به عنون خنک‌ترین نقطه این استان، گزارش شد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را 17 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و اظهار داشت: میزان دمای هوای زنجان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

سلطانی اظهار داشت: هوای استان زنجان طی امروز و فردا / چهارشنبه و پنجشنبه / گرم خواهد بود و سرعت وزش باد نیز در روز جمعه نسبتا بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: از روز جمعه /24 مرداد ماه جاری / هوای مناطق مختلف استان خنک خواهد شد و انتظار می رود تا پایان هفته آینده میزان دما بین 4 تا 6 درجه سانتیگراد کاهش یابد.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*